Embassy of Dutch Creativity gaat voor duurzame creativiteit

Embassy of Dutch Creativity gaat voor duurzame creativiteit

16-05-2018 (17:09) - Cannes

Voor de 4e keer gaat er de creatieve handelsmissie “Embassy of Dutch Creativity” naar Cannes om de Nederlandse Creativiteit te promoten. Deze handelsmissie is vanuit Creative Holland aangemerkt als strategische beurs om de Nederlandse Creatieve Industrie onder de aandacht te brengen. Het thema van deze 4e editie is Sustainable Creativity. De Embassy of Dutch Creativity richt zich de hele week op de uitdaging het Cannes Lions Festival meer sustainable te maken.
 
 
Het idee ontstond vorig jaar, waarbij sustainability in de spotlight stond tijdens een hacketon georganiseerd door één van de partners Kinetic. Daarin werden verschillende creatieve concepten ontwikkeld en gepresenteerd om van het Cannes Lions Festival een meer duurzaam festival te maken. Enkele van deze concepten zijn ook onder de aandacht gebracht bij Cannes Lions. Ook Cannes Lions heeft dit jaar de Sustainable Development Goals Lion in het leven geroepen in samenwerking met UN Global 2030. Nederland is één van de top 10 landen in de wereld die hard werkt aan het realiseren van de UN’s 2030 doelen. 
 

Talent

The Embassy of Dutch Creativity zou zelf niet duurzaam zijn als zij dit thema niet zouden integreren met de war for talent. Deze laatste wordt ook extra uitgelicht. Nationaal en internationaal talent zullen door de Embassy worden uitgedaagd en bij te dragen aan de UN’s 2030 agenda voor Sustainable Development. 
 

Locatie

De locatie is net als vorig jaar Long Beach. Dit jaar is het gelukt om 40m2 extra te bemachtigen. Hierdoor is het mogelijk om gedurende de hele week ons eigen programma te hebben en actief bij te dragen aan UN Global 2030. 
 

Ambassadors & Partners

Inmiddels hebben al bijna 40 ambassadeurs en partners zich aangesloten bij deze 4e editie. ACHTUNG! mcgarrybowen, Addikt, Ambassadors, Boomerang Agency, Born05, BSUR, Burst, Blauw Gras, Code d’Azur, Dept, Gracious, Hazazah, Mirabeau, New Amsterdam Film Company, Pinkrabbit, The Freeforce and Wefilm. Amongst the partners are: Adformatie, Amp. Amsterdam, Adforum, Buma Cultuur, Creative Holland, CZAR, Dutchband, Dutch Digital Agencies, Dutch Music Export, Epica, Emerce, Exterion, Fonk Magazine, Gemeente Amsterdam, Join the Pipe, Kinetic, Lowres, PwC, Superhero Cheesecake, The Next Web (TNW), The Workz and the VEA. Ons doel is minstens 50-55 ambassadeurs en partners aan boord te hebben. Mocht je interesse hebben, laat dit dan weten aan Marieke Dekkers (mail@metmarieke.nl).