Fresh 2 School

Fresh 2 School

17-09-2019 (17:04) - Creatie

Het Eindhovense Megawatt Digital is het nieuwe schooljaar van start gegaan met een Back to School campagne voor sneaker formule The Athlete’s Foot. Het bureau werkte voor deze online campagne samen met de illustrator/ kunstenaar Rik Stabel. 
 
In plaats van de kreet ‘back to school’ kreeg de campagne als tagline FRESH 2 SCHOOL mee. De handtekening van illustrator/kunstenaar Rik Stabel is duidelijk zichtbaar. De kenmerkende skeletten en geraamtes kwamen in verschillende uitingen terug. Leon Geboers, digital marketeer bij Megawatt Digital: ‘Wij hebben bewust gekozen voor een samenwerking met Rik. Niemand die deze doelgroep beter kan aanspreken dan hij.'
 

Customized Nike Air Force 1

De handtekening van de Eindhovense kunstenaar is niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk zichtbaar. Deelnemers aan de campagne konden namelijk gesigneerde posters winnen en maakten daarnaast kans op een paar unieke customized Nike Air Force 1 sneakers én op (één van drie) unieke tassen.
 

Van online naar offline

De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot zelf. Leon is blij met het resultaat. ‘We hebben een vette campagne neergezet die positief is ontvangen door de doelgroep. En beter nog: we hebben volop traffic kunnen genereren naar de winkels, de website en webshop van The Athlete’s Foot.’