ID&T introduceert nieuwe immersive experience AMAZE

ID&T introduceert nieuwe immersive experience AMAZE

02-09-2021 (12:11) - Creatie

Na 30 jaar organisatie van dance events, heeft ID&T eigen creatieven en showmakers uitgedaagd om de nieuwe manier van uitgaan vorm te geven. Immersive ervaring AMAZE is het resultaat en is te bezoeken vanaf donderdag 2 september aan de Elementenstraat in Amsterdam.

Festivalorganisatie ID&T heeft de afgelopen maanden samen met diverse creatieven en showmakers gewerkt aan een één uur durende interactieve audiovisuele trip. Vandaag opent AMAZE de deuren aan de Amsterdamse Elementenstraat. Bezoekers beleven een ‘journey from head to heart’, waarin zij worden meegenomen in zeven belevingswerelden van in totaal 3.000 vierkante meter, gevuld met state of the art audiovisuele techniek.
 

The only way out is in

De ervaringen die bezoekers beleven zijn afwisselend intens, interactief en ontspannend. Het labyrint is ontworpen om bezoekers emotioneel te raken. Waar bezoekers van festivals en dance events vaak een voorgeprogrammeerde eindshow voorgeschoteld krijgen, heeft de bezoeker van AMAZE zelf invloed op de show. Met de slogan: ‘The only way out is in’, hint de organisatie naar de mogelijkheid te ontsnappen aan de doordreunende gedachten in ons hoofd door de focus te verschuiven naar het innerlijke. Sensoren en camera’s registreren het gedrag van de bezoekers en spelen op de diverse zintuigen in met licht, geluid, video en andere special effects waarmee wordt gezorgd voor een oogstrelend effect en veel verrassingen.

Wouter Tavecchio, één van de founders van ID&T: "Immersive experiences zijn de volgende fase in de evolutie van entertainment. AMAZE is voor ons de lang gedroomde stap naar deze nieuwe manier van beleven. Kwalitatief weten bezoekers wat ze van ons mogen verwachten; top notch en grensverleggend. Het voelt heel bijzonder om dertig jaar show-ervaring en ontwikkeling in ruim één uur entertainment te stoppen, en ik ben ervan overtuigd dat het ons creatieve team gelukt is."