Vruchtvlees creëert visuele identiteit Expertisecentrum Euthanasie

Vruchtvlees creëert visuele identiteit Expertisecentrum Euthanasie

10-12-2019 (10:47) - Creatie

Vruchtvlees heeft een nieuwe visuele identiteit ontworpen voor het Expertisecentrum Euthanasie. Met de nieuwe identiteit laat het Expertisecentrum Euthanasie patiënten en doktoren zien dat ze er niet alleen voor staan.
 
Op de website vinden bezoekers daarom niet alleen praktische informatie en artikelen over euthanasie, maar ook persoonlijke interviews met mensen die er zelf bij betrokken zijn geweest. Of het nou gaat om de patiënten, hun artsen en verpleegkundigen, of andere mensen om hen heen. Het Expertisecentrum Euthanasie vormt daarmee zowel een informatiebron als vangnet voor iedereen die ermee te maken krijgt.
 

Huisstijl

In de nieuwe huisstijl die Vruchtvlees heeft ontwikkeld staan kalme kleurovergangen symbool een kalme,  waardige overgang. De transities stralen rust en vertrouwen uit, en vormen de basis van het merk. De verschillende kleurencombinaties representeren de vier doelgroepen van het Expertisecentrum, en de daarbij horende waardestromen. Het nieuwe logo wordt gevormd door een eenvoudig maar krachtig woordbeeld, dat rust, openheid en professionaliteit uitstraalt. De eigenheid ervan gaat schuil in de detaillering: zo kent dit custom lettertype bijvoorbeeld geen enkele gesloten lettervorm.
 

Credits:

Concept en huisstijl: Vruchtvlees
Website: Studio het Mes
Fotografie: Martijn Beekman
Tekst: Expertisecentrum Euthanasie