Bijna de helft meer zwemkleding verkocht tijdens lange zomer

Bijna de helft meer zwemkleding verkocht tijdens lange zomer

23-10-2018 (09:27) - Economisch

De lange zomer blijkt ook uit de omzetontwikkeling van de modemarkt in het derde kwartaal. Uit de Inretail Gfk Fashioncan komen de zomerhits van 2018 naar boven: zwemkleding, jurken en tops.


De totale omzet van de modebranche groeide in het derde kwartaal met gemiddeld 0,4%. Na negen maanden is de totale omzet in de modebranche 0,6% hoger dan in 2017. Het afgelopen kwartaal daalde de verkoop van mode via offline kanalen met 5,2%. De online verkoop van kleding steeg met 14,3%.


In juli werd 3,7% omzetgroei genoteerd en in augustus 2,9%. De september omzet voor mode bleef 6,6% achter. Oorzaken zijn het aanhoudende zomerweer en de enorme omzetplus van ruim 23% die in 2017 werd genoteerd en moeilijk overtroffen kon worden. In het derde kwartaal steeg de omzet in zwemkleding ruim 40% en ook tops en jurken waren zomertoppers die fors in omzet groeiden.


 

 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing