Basic-Fit start eigen kanaal op TikTok

27-01-2020 (11:54) - Marketing

Basic-Fit lanceert in samenwerking met social media bureau GoSpooky een eigen kanaal op TikTok. Vanaf vandaag gaan de eerste TikTok-video’s live in samenwerking met een tiental internationale TikTok-creators.

'Onze leden plaatsen al massaal video’s op TikTok. Logisch, want fitness is behalve inspanning ook fun en daar draait het op TikTok voornamelijk om. Wij willen als digitaal innoverende fitnessketen toffe content bieden waar onze fans zijn”, zegt Erica van Vonderen-Hahn, International Marketing & E-Commerce Manager. “Naast onze fitnesstutorials vormen de Basic Fit TikTok-video’s een mooie aanvulling op onze content.’

Mariette Huber, commercieel directeur, GoSpooky: “Bij het maken van TikTok-content gelden andere regels dan op andere platformen. In samenwerking met Basic-Fit zijn we gaan kijken naar de verschillende functionaliteiten die de app biedt, zoals bijvoorbeeld de duet-videofunctie, en hoe we hier op in konden spelen. Zo hebben we in samenwerking met creators het type content neergezet waar het platform zich perfect voor leent: entertainende video’s."
 

Meest gedownload

TikTok is met 1,5 miljard downloads op dit moment een van de meestal gedownloade apps ter wereld. TikTok-gebruikers, gemiddeld tussen de 13 en 25 jaar oud, spenderen per sessie twee keer zoveel tijd op het platform als op Instagram. Door de creativiteit van de TikTok-community en het steeds volwassener worden van het platform is dit een medium wat van toegevoegde waarde kan zijn voor een merk als Basic-Fit.

Bureaus

Media

Economisch