Eerste nominatie Coolest Dutch Brands 2019 naar Gebrouwen door Vrouwen

08-04-2019 (14:32) - Marketing

In 2019 haakt het thema van Coolest Dutch Brands aan bij de ‘slow trend’. De redactie van FONK selecteert maandelijks een van origine Nederlandse merk waarbij ‘craft’ een centrale rol speelt voor zowel het merk zelf als voor de manier waarop de brands hiermee naar buiten treden om een breed publiek aan zich te binden. Als de twaalf nominatie in december bekend zijn, gaat de vakjury van creatieves en strategen aan de slag om de winnaar van dit jaar te bepalen. De eerste nominatie van 2019 gaat naar Gebrouwen door Vrouwen.

     Gebrouwen door Vrouwen staat voor girlpower. In alle lagen van het bedrijf werken vooral vrouwen. Het is geen vereiste, maar zo wil het biermerk wel laten zien dat vrouwen alles aankunnen en ze op die manier in hun kracht laten zijn. Het vrouwelijke touch zit in de vriendelijkheid van het merk en dat komt ook terug in de toegankelijke bieren. Bovendien biedt het bedrijf een tegenhanger voor ‘Vriendenpils’ van Amstel of ‘Mannen weten waarom’ van Jupiler. 'Onze belangrijkeste concurrenten zijn de brouwerijen die veel aan deals doen. Of die bierstijlen gebruiken die soms iets te veel op die van ons lijken. Maar gelukkig is het een hele open cultuur. We kunnen gewoon bellen als we ergens mee zitten, zelfs naar Heineken. Daarnaast iss het heel tof om het bier achterna te vliegen en het in China in een bar te kunnen drinken. En we zijn er trots op dat we 1 miljoen biertjes hebben verkocht in 2018.’

 
Lees het volledige interview met de brouwers Tessel en Do de Heij in FONK 256.

Heb je nog geen abonnement op FONK, maak dan nu gebruik van ons kennismakingsaanbod en lees FONK magazine drie maanden gratis!

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch