Effectieve marketingstrategieën uit de iGaming wereld

Effectieve marketingstrategieën uit de iGaming wereld

04-06-2020 (13:37) - Marketing

Jaarlijks gaan er meerdere miljoenen euro’s om in de Nederlandse online iGaming wereld.  Hiervan kunnen we gerust zeggen dat een groot percentage hiervan uitgegeven wordt aan gokkasten, kraskaarten, roulette en andere casino spellen. Wat kunnen we hieruit opmaken? Dat online casino marketeers ontzettend goed zijn in mensen hun geld laten uitgeven. Het is namelijk bij iedereen wel bekend dat uiteindelijk het huis altijd wint.
 
De online casino wereld bestaat op dit moment slechts enkele tientallen jaren en innovatieve marketing tricks hebben ervoor gezorgd dat online casino’s bijzonder winstgevend zijn. Zo heeft de opkomst van onder andere pay ’n play casino’s, waar je op deze pagina meer informatie op kunt vinden er onder andere voor gezorgd dat spelers spellen kunnen spelen zonder het aanmaken van een account.
 
Enkele van deze marketingtricks kun je zelfs toepassen op je eigen bedrijf. Of dat nou een webshop, dienst of restaurant is. Er zijn altijd interessante manieren hoe je marketinginstrumenten uit andere werelden kunt toepassen op je eigen bedrijf.
 
Hieronder geven wij twee van onze bevindingen die wij regelmatig terug zien keren in online casino’s waarmee flink wat geld wordt verdiend.
 

Het aanbieden van gratis proefperiodes

Deze tactiek werkt een stuk beter als je een product hebt dat digitaal of informatief is, maar het is ook toepasbaar bij andere producten zoals streaming services. Veel online casino’s bieden gratis spins aan bij gokkasten of een bepaalde hoeveelheid bonus geld zodat spelers het casino uit kunnen proberen zonder dat ze erg veel risico lopen.
 
Er zijn natuurlijk algemene voorwaarden opgesteld om te voorkomen dat spelers het geld gewoon kan laten uitbetalen zonder het in te zetten. Het online casino is bijna gegarandeerd om dat geld terug te zien en vooral als een speler blijft hangen zie je ontzettend veel geld terug.
 
Een andere bonus die veelvoudig in online casino’s en op websites zoals Casinoscout.nl worden aangeboden is de no deposit bonus. Deze bonus trekt veel aandacht en is vaak erg doeltreffend omdat een speler niks te verliezen. Het is een risicovrij aanbod en marketingtechnisch is dat erg slim.
 
Deze risicovrije proefperiodes hebben ook nog een ander doel. De speler moet vaak 10 dagen lang elke dag inloggen om een bonus te ontvangen, hierdoor vorm je een gewoonte. Deze gewoonte zal dan waarschijnlijk doorzetten nadat de bonus komt te vervallen.
 

‘Sex Sells’ ook in het online casino

Het is een van de oudste gezegdes in marketing: sex sells (seks verkoopt) En dit is in de online casino wereld net zo waar als bij andere industrieën.
 
Als je wel eens een advertentie hebt gezien voor een live casino, dan heb je daar gegarandeerd een prachtige vrouw aan tafel zien zitten.
 
Van Victoria's  Secret tot aan Instagram modellen, er is niks wat een man z’n portemonnee sneller leeg maakt dan de mogelijkheid om te praten met een prachtige vrouw.
 
Veel casino’s gebruiken daarom voor de meeste thumbnails, banners en plaatjes een foto met een mooie dame om zo meer mannen aan te trekken. En dat is precies de doelgroep waar online casino’s zich natuurlij op richten.
 

Tot slot

Online casino’s verdienen niet alleen maar bakken met geld, ze bevinden zich namelijk in een van de meest competitieve markten ter wereld.
 
Om te kunnen overleven in de industrie moet daarom een meester in marketing zijn.
 
Zoals je kan merken bij de bovengenoemde tactieken wordt er veel nagedacht over hoe ze zoveel mogelijk klanten kunnen werven. De grote casino’s zijn dan ook expert marketeers.
 
Dit zijn redelijk basisprincipes die je bij elke industrie kan toepassen. Het maakt niet uit wat je doet, het kan nooit kwaad om te leren van de personen die naar de top zijn geklommen van een miljarden industrie.
 

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch