Internationale Judo Federatie lanceert online Minecraft experience voor kinderen

Internationale Judo Federatie lanceert online Minecraft experience voor kinderen

22-07-2021 (12:15) - Marketing

Vandaag lanceert de Internationale Judo Federatie (IJF) haar eigen online Minecraft experience  'The Mystery of The Budokan'. Kinderen van over de hele wereld, die beschikken over Minecraft, kunnen gratis samenkomen in een speciaal gemaakte judowereld. Een unieke zet voor sportfederaties wereldwijd. Met de Olympische Zomerspelen voor de deur laat de Internationale Judo Federatie zien hoe ze op een innovatieve manier nieuwe judo generaties betrekt bij haar sport.

‘The Mystery of The Budokan’ is een educatieve experience, waarbij jongeren verborgen objecten moeten verzamelen en judo quests moeten oplossen. Zo maken kinderen kennis met de wereld van judo en haar waarden. Gebouwd rondom het magische Budokan stadion, de plek waar het tijdens de Olympische Spelen van 1964 voor judo allemaal is begonnen. En waar Anton Geesink geschiedenis schreef.
 
De Minecraft judowereld (judocraft.ijf.org), die is gelanceerd op 22 juli, is de eerste van de twee beschikbare werelden. De tweede wereld is aanzienlijk groter en zal eind augustus gratis beschikbaar zijn op Minecraft Education en de Minecraft Marketplace. Speciaal bedoeld voor scholen.
 
Beide werelden zijn gebouwd rond de kernwaarden van judo en bieden kansen voor kinderen om zichzelf uit te dagen, samen te werken met anderen en te leren over vriendschap en respect.
 
Vlad Marinescu, Director General Internationale Judo Federatie: ‘’Judo is een educatieve sport. Met onze programma’s en campagnes willen we bouwen aan een betere wereld. Minecraft is een geweldige wereld om onze waarden te benutten en kinderen te helpen bij hun ontwikkeling. We dagen onszelf altijd uit om beter te zijn dan gisteren.’’
 

Innoveren om nieuwe judogeneraties te bereiken

Met ongeveer 140 miljoen spelers wereldwijd biedt Minecraft veel mogelijkheden voor de Internationale Judo Federatie om de jongere generaties te bereiken en hen kennis te laten maken met de waarden van judo. Waarden die hen helpen mentaal en fysiek sterk te worden.
 
Het Haarlemse marketingbureau 2Basics is al jaren betrokken bij de internationale bond. En ontwikkelt wereldwijd programma’s en campagnes om kinderen te betrekken bij de educatieve kant van de sport.
 
Ruben Houkes, oprichter van 2Basics: ‘’Wij zijn al jaren betrokken bij de Internationale Judo Federatie. We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om kinderen aan te trekken en te betrekken bij de waarden van judo. De introductie van judo in Minecraft bewijst dat IJF naar nieuwe wegen durft te zoeken.”
 

Kans

De Internationale Judo Federatie is ervan overtuigd dat judo meer is dan alleen een sport. Judo bestaat uit belangrijke waarden, zoals respect, eerlijkheid en vriendschap. Het is de missie van de Internationale Judo Federatie om deze waarden te delen met nieuwe generaties. De interesse van de jongere generaties verschuift naar nieuwe, digitale werelden. Dit vormt een uitdaging voor sportfederaties om deze doelgroepen te bereiken en met hen in contact te komen. Sommigen zullen dit zien als een bedreiging, maar de Internationale Judo Federatie heeft dit aangegrepen als een kans om iets bijzonders te laten gebeuren binnen gaming. Zo maken kinderen op een onverwachte manier kennis met hun sport en profileren ze zich als pionier en koploper. Een van de bekendste Minecraft bouwers Adam Clarke was betrokken bij de bouw.
 

 

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch