Jumbo helpt Nederland aan de groente

09-04-2019 (10:23) - Marketing

Jumbo introduceert de komende weken ruim 100 producten, om een gezond en lekker antwoord te bieden op de vraag 'Wat eten we'. Met innovaties als buddha bowls tot wortelnoedels wil de supermarktketen groente toegankelijker maken voor haar klanten. 


Daarnaast komt Jumbo met een 'Kies & Mix' op kookgroente, waarmee het voordeliger wordt om gezond en gevarieerd te eten. Veel Nederlanders krijgen nog te weinig groente binnen. Olaf de Boer, Executive Director Buying & Merchandising: 'Met ons vernieuwde en gevarieerde AGF assortiment willen we klanten helpen en inspireren om weloverwogen en gezondere keuzes te maken. Ook hebben we ook de verpakkingen van de salades aangepakt, naast dat deze duurzamer zijn geworden, kunnen klanten nu in één oogopslag zien welke ingrediënten er in zitten en wat het percentage groente inname is.' 


Jumbo lanceert daarnaast als eerste supermarkt in Nederland een 'Fruit Snacking' schap. Hier zijn verantwoordere alternatieven voor snoepgoed te vinden. De vegan fruit gums, fruit strips en fruit chips zijn volledig op basis van gedroogd fruit en bevatten geen geur- en kleurstoffen of toevoegde suikers. 


Bureaus

Media

Economisch