Jumbo introduceert duurzame boodschappenroute door de winkel

06-09-2017 (13:25) - Marketing

Deze week geeft Jumbo het startsein voor haar duurzaamheidsweken. De supermarkt introduceert daarvoor onder meer de duurzame boodschappenroute. Dit najaar vinden er verschillende landelijke keurmerkweken plaats zoals de Bewuste Visweek (MSC/ASC), de Bio10daagse, Fairtradeweek en de BeterLevenWeek. Deze keurmerken staan de komende tijd ook bij Jumbo centraal.


zorg voor mens, dier én milieu

“Als grote supermarktketen nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We voelen ons verantwoordelijk voor de wereld om ons heen, voor de huidige en toekomstige generaties. We geloven dat we alleen samen de wereld écht kunnen verbeteren. Met onze duurzame principes als uitgangspunt doen we dit stap voor stap samen met al onze medewerkers, ondernemers, klanten, leveranciers en ketenpartners”, vertelt Colette Cloosterman - van Eerd, Lid van de Raad van Bestuur en CCO van Jumbo supermarkten. “Bij Jumbo beschouwen we onze winkels als dé plaats om klanten te inspireren en stimuleren om gezondere en duurzamere producten te gebruiken. Klanten kunnen erop vertrouwen dat Jumbo producten tot stand komen met zorg voor mens, dier én milieu.” 


keurmerken

De beweging naar een duurzamer schap wordt dit najaar ook zichtbaar tijdens de landelijke keurmerkweken, die voortvloeien vanuit de verschillende keurmerken, zoals de Bewuste Visweek (MSC/ASC), de Bio10daagse, Fairtradeweek en de BeterLevenWeek. In de Jumbo winkels en op jumbo.com staan de keurmerken tijdens deze weken ook centraal. Er wordt uitgelegd wat de keurmerken betekenen en in de winkel en het Hallo Magazine worden klanten geïnspireerd door speciale aanbiedingen en bijzondere productintroducties. Dit najaar volgen er nog meer ‘duurzame‘ aankondigingen. 

 

Bureaus

Media

Economisch