JUMBO zet zich in voor minder zout in vlees

17-10-2018 (09:53) - Marketing

Jumbo heeft de hoeveelheid zout in haar vleesproducten verlaagd. Honderden producten zijn onder de loep genomen. Het totale verse vleesassortiment bevat nu gemiddeld twintig procent minder zout.


Olaf de Boer, executive director Buying & Merchandising bij Jumbo: “Het steeds gezonder maken van ons assortiment is heel belangrijk voor ons. In ons vleesschap hebben we een mooi resultaat bereikt met het terugdringen van zout en e-nummers. We hebben het hele vleesassortiment tegen het licht gehouden en zijn nu in samenwerking met onze leveranciers alweer volgende stappen aan het zetten op basis van nieuwe doelstellingen. Dat is best een uitdaging, want dat is voor elk product weer anders. Bij bewerkte producten met marinades en specerijen is dat bijvoorbeeld eenvoudiger dan bij andere producten. Het is een doorlopend proces waarbij we regelmatig smaaktests uitvoeren, want we streven naar een gezonder assortiment zonder concessies te doen aan de smaak.” 

vervangen

Jumbo heeft het doel gesteld om eind 2019 de hoeveelheid zout in haar totale vleesproducten terug te dringen tot maximaal 1,25 gram per 100 gram. Inmiddels bevat een groot deel van het assortiment vlees dat in de schappen ligt minder zout. Ook zijn in deze producten kunstmatige smaakversterkers vervangen voor natuurlijke ingrediënten en zijn waar mogelijk de producten allergeenvrij gemaakt. Deze aanpassingen maken onderdeel uit van Jumbo’s streven om klanten te helpen en inspireren om weloverwogen en gezondere keuzes te maken op het gebied van eten.
 

 

 

 


Bureaus

Media

Economisch