KNVB en The Walt Disney Company starten samenwerking

01-09-2015 (19:40) - Marketing

18.42 uuur - De KNVB en The Walt Disney Company in Nederland starten op 1 september een samenwerking voor de looptijd van drie jaar, met een optie van nog twee jaar.

Voor Disney is de voetbalbond de eerste strategische partner in Nederland en voor de KNVB is Disney een belangrijke partner om kinderen te bereiken. The Walt Disney Company en de KNVB slaan de handen ineen om het voetbal en vooral de beleving eromheen nog aantrekkelijker te maken voor kinderen.

Beide partijen gaan elkaar op verschillende onderdelen ondersteunen en versterken. Het bereik van beide partijen speelt hierbij een grote rol. De KNVB levert een bijdrage aan de inhoud van het Disney XD voetbalprogramma Goalmouth en ook worden er initiatieven ontplooid rondom de OnsOranje kidsclub. Verder ontwikkelen de voetbalbond en Disney volgend jaar een speciale editie van de Donald Duck voor alle schoolvoetballende kinderen.
 

Jean-Paul Decossaux, directeur Commerciële Zaken van de KNVB: 'Wij kijken uit naar het partnership met Disney, een bedrijf met internationale allure. Door de handen ineen te slaan kunnen we de fanbeleving voor kinderen naar een hoger plan tillen. Disney gaat zich vooral inzetten om onze jongste fans, van 6 tot 12 jaar, nog meer bij het voetbal te betrekken.'


Bureaus

Media

Economisch