Meerderheid consument winkelt nog graag offline

13-03-2018 (10:15) - Marketing

Uit onderzoek van InRetail onder tweeduizend consumenten blijkt dat de winkelstraten ingaan om te shoppen nog steeds populair is. Bijna driekwart kan zich niet voorstellen alles online te kopen. Wel wordt vaak vooraf online onderzoek gedaan.“

 

Jan Meerman, directeur van INretail: "Wie ook in 2030 nog mee wil doen moet nu stappen zetten. Je moet steeds blijven werken aan je attractiewaarde van je winkel en je aanwezigheid die zichtbaar moet zijn voor de consument.”

 

trends

Uit het onderzoek blijkt ook dat social media steeds belangrijker wordt bij het nemen van aankoopbeslissingen, en dat bovendien duurzaamheid van de producten een duidelijke meerwaarde heeft. Consumenten willen weten hoe iets is gemaakt en waar het vandaan komt. Social media is nog echt iets van jongeren want meer dan de helft zegt erdoor geactiveerd te worden tot aankopen. Online meningen zijn daarbij belangrijk, we kijken graag wat anderen ervan vinden. Bij jongeren vindt 64% dat belangrijk, bij andere groepen 48%


Duurzaamheid is niet meer weg te denken. Zeker de helft van de ondervraagde consumenten wil dat bedrijven kunnen aantonen dat maatschappelijk verantwoord ondernemen. 60% vindt het belangrijk om te weten wat de herkomst is van de producten die zij kopen. 

 


 

 


Bureaus

Media

Economisch