Peugeot onthult nieuw logo en merkidentiteit

26-02-2021 (09:00) - Marketing

De energietransitie en emissievrije mobiliteit staan momenteel centraal in de strategie voor een duurzame oekomst. Dit alles vormt het DNA van PEUGEOT, dat nu tot uiting wordt gebracht met een nieuw merklogo, een nieuwe merkidentiteit en een nieuwe website als onderdeel van de strategie van STELLANTIS.
 
PEUGEOT is een krachtig en instinctief merk en dat reflecteert zich in het embleem: de altijd aanwezige leeuw. Die maakt het merk tijdloos en is de schakel tussen het verleden en de toekomst. In de afgelopen tien jaar hebben alle modellen een upgrade naar een hogere marktpositionering gemaakt. Bovendien is er een uitgebreid aanbod van geëlektrificeerde personenauto’s en bedrijfswagens.
 

Upgrade in marktpositionering

Deze upgrade in marktpositionering krijgt nu zijn weerslag in het design van het embleem. Het nieuwe merklogo belichaamt wat PEUGEOT betekende in het verleden, wat PEUGEOT betekent in het heden en waarvoor PEUGEOT staat in de toekomst. Het nieuwe embleem in de vorm van een familiewapen met de beeltenis van een leeuw, die altijd al elk logo heeft gekenmerkt, straalt op trotse wijze de waarden van het merk uit.

 


Bureaus

Media

Economisch