Simon Lévelt sponsor van het Van Gogh Museum

13-04-2018 (11:27) - Marketing

Simon Lévelt is sinds 2018 trotse sponsor van het Van Gogh Museum. Door middel van een financiële bijdrage ondersteunt het koffie- en theebedrijf de totstandkoming van lezingen, onderzoek, workshops en interactieve presentaties in de museumcollectie.


Beide organisaties kenmerken zich als sterk familiemerk en hebben hun wortels in de 19e eeuw. Na de dood van Vincent in 1890 beheerde zijn familie de kunstwerken. In 1973 hebben zijn erfgenamen het initiatief genomen een museum te stichten en sindsdien zijn ze nauw betrokken bij het reilen en zeilen in het museum. Simon Lévelt opende haar eerste winkel in 1826. Het ambacht van koffiebrander en theehandelaar wordt al 6 generaties lang doorgegeven.

 

Beide familiebedrijven hebben zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Passie, gedrevenheid en vakmanschap vormen de basis. Daarnaast zijn ‘duurzaamheid’ en ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ verankerd in beide bedrijfsdoelstellingen. Zo heeft het Van Gogh Museum in 2014 als eerste museum het BREEAM duurzaamheidscertificaat ontvangen en heeft Simon Lévelt in de jaren ’80 de eerste biologische koffie en thee op de Nederlandse markt geïntroduceerd.

prachtig Hollands merk

Deze overkoepelende kernwaarden hebben tot een sponsorschap geleid. “Wij zijn trots om het cultureel erfgoed op deze manier te kunnen ondersteunen en onze naam te verbinden aan zo’n prachtig Hollands merk”, aldus Simon Lévelt.

 

 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch