Spijkers en Spijkers ontwerpen tweede editie Alzheimer SOCKS

29-08-2017 (14:37) - Marketing

Na een succesvolle campagne in 2015 start op 21 september 2017 een tweede editie van Alzheimer SOCKS: een initiatief om de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie bespreekbaar te maken en te investeren in een oplossing.
 

Alzheimer SOCKS zijn twee verschillende sokken. Dit verschillende paar sokken verbeeldt de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks geconfronteerd worden. Dit jaar heeft het Nederlandse modeduo Spijkers en Spijkers de sokken ontworpen. De winst uit de verkoop wordt gedoneerd aan Alzheimer Nederland en komt ten goede aan wetenschappelijk onderzoek naar een oplossing voor dementie aan het VUmc Alzheimercentrum.
 

1 op de 5

Op 21 september is het Wereld Alzheimer Dag. Rond deze dag wordt in de hele wereld aandacht gevraagd voor de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie, het belang van wetenschappelijk onderzoek voor een oplossing én de impact van deze ziekte op patiënten en hun omgeving. Want nog altijd is er geen oplossing voor deze ziekte. 1 op de 5 Nederlanders krijgt echter te maken met alzheimer of een andere vorm van dementie. Bij vrouwen is dat zelfs 1 op de 3. Onterecht wordt ook gedacht dat mensen pas in hun laatste levensjaren te maken krijgen met deze hersenziekte. Ziektes die dementie veroorzaken komen ook onder jonge mensen voor.
 

Alzheimer SOCKS

Met het introduceren van de Alzheimer SOCKS in 2015 kwam er extra aandacht voor de ziekte en het belang van onderzoek, niet in de minste plaats door het design van de Nederlandse top-ontwerpers wijlen Frans Molenaar, die zelf aan de ziekte van Alzheimer overleed, en Mart Visser. Op Wereld Alzheimer Dag 2015 werd #AlzheimerSOCKS een trending topic. Talloze betrokken Nederlanders waaronder BN’ers, politici en sporters, vroegen die dag aandacht voor de campagne door de SOCKS te dragen en dit te plaatsen op social media. Ook dit jaar willen de initiatiefnemers van Alzheimer SOCKS op Wereld Alzheimer Dag het onderwerp voor iedereen bespreekbaar maken.
 

Bureaus

Media

Economisch