Univé neemt afscheid van appel & peer

08-04-2018 (18:26) - Marketing

Met een paginagrote advertentie op zaterdag 7 april in vrijwel alle landelijke en regionale dagbladen neemt Coöperatie Univé afscheid van haar peer en introduceert Univé haar nieuwe logo en huisstijl bij het grote publiek. Frisse kleuren, eigentijdse vormen en een betere online inzetbaarheid ondersteunen Univé bij de door haar ingezette nieuwe koers. De samenleving verandert en Univé verandert mee.

 
De koerswijziging houdt in dat Univé niet alleen verzekeringen aanbiedt, maar klanten ook helpt met het voorkomen van risico’s, het beperken van de gevolgen als er toch iets misgaat, en alleen dat te verzekeren wat echt nodig is. Joost Heideman, CEO van Coöperatie Univé: “Univé wil relevant zijn en blijven voor haar ruim anderhalf miljoen leden. Daarvoor moet je met je tijd meegaan, je strategie aanpassen en blijven innoveren: met nieuwe producten, nieuwe (online) dienstverlening en nieuwe kanalen. Maar dus ook met een nieuw, fris en eigentijds logo.”
 

Toch nog een knipoog

Na ruim 25 jaar hebben de appel en peer plaatsgemaakt voor de “é” van Univé. Pieter Borsboom, manager Merk & Communicatie van Coöperatie Univé: “Ons oude logo stamt uit 1992. Het is bekend en werd hoog gewaardeerd, dat verander je niet zomaar. Daarom was een belangrijk uitgangspunt bij het ontwerp van de nieuwe huisstijl verfrissen en vernieuwen, maar met behoud van de herkenning en waardering. De kleur groen en de slogan “Daar plukt u de vruchten van” zijn dus gebleven. En de é is het nieuwe beeldmerk met een blaadje als accent aigu. Toch nog een kleine knipoog naar de appel.”
 

Nieuwe fotografie en aanpassing winkels

Naast de aanpassing van het logo is het kleurenpalet opgefrist en introduceert Univé een nieuwe fotografiestijl. In alle uitingen figureren drie echte Nederlandse gezinnen, inclusief huisdieren. De nieuwe huisstijl is al doorgevoerd op Unive.nl, de sociale media kanalen en de Univé App. De komende maanden stappen ook alle Univé kantoren en winkels over naar de nieuwe huisstijl.  

Bureaus

Media

Economisch