Van Gogh Museum en Floral Street lanceren parfum 'Sunflower Pop'

Van Gogh Museum en Floral Street lanceren parfum 'Sunflower Pop'

30-07-2021 (12:28) - Marketing

Het Van Gogh Museum en het duurzame Britse beautymerk Floral Street lanceren de nieuwe eau de parfum 'Sunflower Pop'. De samenwerking brengt het optimisme dat uit Van Goghs meesterwerk Zonnebloemen spreekt tot leven in een frisse geur met citrus- en fruittonen die vanaf 1 augustus 2021 wereldwijd verkrijgbaar is.
 

Floral Street staat bekend als een beautymerk dat duurzame geuren creëert, samengesteld uit ingrediënten die traceerbaar zijn van bron tot geur. Van Goghs passie voor de natuur inspireerden Floral Street en het Van Gogh Museum tot de samenwerking. ‘Ik vind het een eer dat Floral Street is gekozen als eerste parfumpartner van het Van Gogh Museum. Vincent van Goghs uitspraak “Als men waarachtig van de natuur houdt dan vindt men ’t overal mooi” vormde de inspiratiebron voor deze duurzame geur die respect betoont aan het milieu. Door deze samenwerking kunnen wij ons verhaal op een nieuwe manier vertellen en de schoonheid van kunst en parfum laten samenkomen.’ Michelle Feeney, oprichter Floral Street.


Schoonheid van Zuid-Frankrijk

Sunflower Pop is gecreëerd door meesterparfumeur Jérôme Epinette, bij wie vakmanschap en kennis van duurzame, natuurlijke ingrediënten centraal staan. Het parfum is veganistisch en dierproefvrij gemaakt. ‘Het idee was de zinderende schoonheid van Zuid-Frankrijk te vangen en daarnaast ook op een of andere manier het verloop van de dag te schilderen. Ik begon met een krachtige boventoon waarin de ochtendzon stralend tot leven komt met citrus- en fruittonen, terwijl de middentoon de middaghitte neerzet in een vol, kleurrijk bloemenpalet. De ondertoon brengt ons dan naar de vroege avond met ineens een vleugje verkwikkende zoetheid en een hint van onvermoede warmte, wat het zowel speels maakt als weelderig', zegt Jérôme Epinette.
 

Vincents zonnebloemen

Vincent van Gogh maakte zijn meesterwerk met bloeiende en verwelkende zonnebloemen in 1889 in een periode van optimisme tijdens zijn verblijf in het Zuid-Franse Arles. Zonnebloemen hadden een speciale betekenis voor Van Gogh: ze drukten vriendschap en dankbaarheid uit. Dit tijdloze schilderij uit de permanente collectie van het Van Gogh Museum in Amsterdam leverde de inspiratie voor het nieuwe Sunflower Pop parfum. ‘In deze samenwerking zijn de levendige geel- en goudtinten van Van Goghs iconische Zonnebloemen gevangen in een unieke duurzame geur waarmee we een nieuwe manier creëren om de kunst van Van Gogh te beleven', aldus Emilie Gordenker, algemeen directeur Van Gogh Museum.
 
Floral Street x Van Gogh Museum Sunflower Pop parfum is te koop via de Van Gogh Museum shop in Amsterdam en floralstreet.com. In augustus is de parfum verkrijgbaar via de Bijenkorf en geselecteerde verkooppunten wereldwijd.
 
Floral Street x Van Gogh Museum Sunflower Pop eau de parfum collectie – adviesprijs: 10 ml €22; 50 ml €62; 100 ml €100.

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch