Vandebron start campagne met Jennifer Hoffman

18-03-2019 (12:40) - Marketing

Vandebron wil met een nieuwe campagne heel Nederland laten kennismaken met ‘goeie energie’. Centraal staat het idee dat er nog altijd veel onduidelijk is over de herkomst van duurzame stroom. Jennifer Hoffman, klant van het eerste uur, licht toe waarom het belangrijk is te weten waar je energie vandaan komt. De campagne bestaat uit een serie online video’s, een radiocommercial, social media content en display bannering.
 
 
Bijna 70% van de Nederlandse huishoudens kiest voor groene stroom. Toch wordt slechts 7% van alle energie in Nederland duurzaam opgewekt. Veel leveranciers verkopen zogenaamde ‘sjoemelstroom’: grijze stroom die met buitenlandse certificaten als groen kan worden verkocht. Onduidelijkheid over de herkomst van energie maakt het lastig om een keuze te maken die écht impact heeft. Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: “Met onze nieuwe campagne laten we zien hoe Vandebron de Nederlandse energiemarkt transparanter maakt. We willen op simpele en prikkelende wijze ons verhaal delen, om mensen aan te zetten te kiezen voor eerlijke energie van Nederlandse producenten.”


Goeie energie, dichterbij dan je denkt

Regisseur Johan Timmers - bekend van onder andere de film Vechtmeisje - over de campagne: “Dit jaar werkte ik voor het eerst met Jennifer. Toen ik op set een keer in een Vandebron-shirt rondliep, raakten we in gesprek over het bedrijf en bleken we beiden meer dan tevreden klant te zijn. Vanuit ons gedeelde enthousiasme hebben we toen Vandebron benaderd voor een samenwerking. Het eindresultaat is een simpele maar krachtige video, die de verschillende maar even belangrijke kanten van Vandebron laat zien: de klant, de medewerker en de producent.” 


credits 

Creatie & strategie: Mart Vonk, Isabelle Cannoo, Claire van de Graaff, Marleen Koning (Vandebron)
Regisseur: Johan Timmers 
Executive producer: Jennifer Jones 
Editor: Daniël Falkenhagen Corte Real, The Compound 
DOP: Vincent Stam 
Drone operator: Jochem Feldberg & PJ Feldberg 
First AC: Gemma Probst
Data handler: Thomas Bultstra 
Sound recordist: Timo Hegtermans 
Gaffer: Eugene Sprik 
Best boy: Joris van Gulik 
Grip: Melle Vaarzon Morel 
Colorist:Tim van Paassen
VFX: Koen van Someren Greve en Mathijs Baltus
Sound design: Florian van Oirschot, Lab3
 

Bureaus

Media

Economisch