VanMoof als vierde nominatie bij Coolest Dutch Brands 2019

22-05-2019 (10:23) - Marketing

VanMoof begon als de droom van de twee broers Taco en Ties Carlier. Inmiddels verovert het merk de hele wereld en is de verkoop van de elektrische fiets daar een belangrijk onderdeel van. Taco Carlier: ‘Dit is de eerste hype die vanuit bejaarden is ontstaan.'


Carlier is trots op hoe ver het bedrijf het ook internationaal al heeft geschopt: ‘Ik ben er trots op dat we 80 procent van onze fietsen buiten Nederland verkopen. Wereldwijd hebben we eigen winkels, waar onze eigen teams werken. Soms fiets ik door New York en dan zie ik opeens een VanMoof fiets voorbij rijden. Dat is toch kicken.' Maar daarmee is de kous nog lang niet af. ‘We willen de volgende miljard mensen op de fiets krijgen’, aldus Carlier. 
 

craft centraal 

In 2019 haakt het thema van Coolest Dutch Brands aan bij de ‘slow trend’. De redactie van FONK selecteert maandelijks een van origine Nederlandse merk waarbij ‘craft’ een centrale rol speelt voor zowel het merk zelf als voor de manier waarop de brands naar buiten treden en zo een breed publiek aan zich weten te binden. Eerder in de 2019-serie: Gebrouwen door Vrouwen, EARTH water en Barts. In deze vierde aflevering: VanMoof.
 

3 maanden gratis kennis maken

Het volledige verhaal van ondernemer Taco en Ties Carlier is ie vinden in FONK Magazine 259. Heb je geen abonnement? Klik hier voor een gratis kennismakingsabonnement van 3 maanden. 

Coolest Dutch Brands 2019 is powered by DPDK,  De Ondernemer en Ruwer


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch