Verlieslijdend modemerk Esprit gooit het roer om

30-11-2018 (11:24) - Marketing

Modemerk Esprit, is aan het herstructureren en stelteen nieuwe Chief Product & Brand Officer aan. Mia Ouakim start per februari 2019 als Chief Product & Brand Officer om het ontwerp van alle producten te overzien zodat deze aansluiten bij de nieuwe merkstrategie.
 

Ouakim werkt op dit moment nog bij Tommy Hilfiger waar ze de afgelopen twee jaar senior vice president is geweest van menswear & tailored. Daarvoor was ze drie jaar werkzaam als vice president van Hilfiger Denim. Ze heeft onder andere ook gewerkt bij Burberry, Timberland, Kenzo, Nike, Elle en DKNY.
 

politiek geëngagerd

Esprit ziet al geruime tijd de omzet en winst teruglopen, aan het einde van het boekjaar 27/18 kwam het verlies neer op 278 miljoen euro. De collecties worden flink aangepakt en gereduceerd en het merk wil zich positioneren als politiek geëngageerd merk met een missie om meer vreugde in de wereld te brengen. Het bedrijf hoopt binnen twee tot drie jaar weer break even te draaien en in het financiële jaar 20/21 weer omzetgroei te behalen.

Bureaus

Media

Economisch