World Federation of Advertisers deelt resultaten D&I Monitor

World Federation of Advertisers deelt resultaten D&I Monitor

18-10-2021 (10:07) - Marketing

De resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend. In Nederland zijn bvA en VIA in samenwerking met 17 andere brancheverenigingen initiatiefnemers van dit grootschalige onderzoek.
 
De wereldwijde uitkomsten worden vandaag gepresenteerd tijdens de Advertising Week in New York. Een korte topline: leeftijd en gezinssituatie zijn de meest voorkomende vormen van discriminatie en vrouwen en minderheden ervaren het vaakst achtergesteld te worden. Ook ervaren vrouwen vaker ongewenst gedrag op de werkvloer dan mannen. Tegelijkertijd laat de marketingindustrie wereldwijd op het gebied van diversiteit en inclusie betere resultaten zien dan andere branches.
 
Een aantal bevindingen zijn:
- 8% van de respondenten met een beperking geven aan gediscrimineerd te worden op hun beperking en ook vaker het gevoel hebben dat ze niet bij hun bedrijf horen.
- Mentale gezondheidskwesties zijn nog steeds een taboe voor velen. 7% van de respondenten zei een lange termijn-diagnose te hebben, waarvan 71% betreft mentale gezondheid. Toch heeft maar 44% van hen dit aangegeven bij hun werkgever. Het goede nieuws is dat van de mensen die dit wel hebben gedaan, 59% er in het algemeen ondersteunend mee om zijn gegaan.
- Het gevoel dat werknemers hebben dat ze erbij horen verschilt voor veel landen. Het gemiddelde van mensen die zeiden dat ze het gevoel hebben te horen bij hun bedrijf is 68%, met het hoogst scorende land Zweden waar 76% dit bevestigde, en het laagste percentage 53% was.
- De meerderheid van de bedrijven is actief bezig met inclusiviteit en diversiteit. Toch verschilt ook dit weer erg per land.
 

Nederlandse deelnemers

De Nederlandse brancheorganisaties die deelnemen aan de D&I Monitor zijn ADCN, bvA, DDA, DDMA, Dutch Marketing Diversity Fund, Effie, GVR, Include Now, Logeion, MOA, MWG, NIMA, Orange Lions, PIM, RAW, Screenforce, SIRE, VIA en Vinex. De All-In D&I Monitor is de Nederlandse versie van de wereldwijde WFA diversiteitspeiling die in 27 landen werd gehouden in juni en juli 2021. De resultaten zijn gebaseerd op meer dan 10.000 reacties van medewerkers in marketing en communicatie over de hele wereld.

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch