De Persgroep content met jaarcijfers

08-05-2015 (07:28) - Media

De overname van Mecom heeft weinig invloed gehad op de resultatenrekening van de Persgroep over 2014. Het jaar werd afgesloten met een EBITDA van 138 miljoen euro, een stijging van zes procent. De omzet daalde wel, naar 878 miljoen euro.
 
In Nederland sprongen de prestaties van de Volkskrant en Trouw in het oog. Beide titels tekenden vanaf Q4 voor volumegroei op de lezersmarkt. Vooral de hybride abonnementen, waarbij lezers de krant digitaal kunnen lezen tijdens de week en op papier tijdens het weekend, kenden groei. 
 
Het digitale bereik van het AD groeide met 35% richting 1,2 miljoen lezers per dag. De Persgroep Advertising zorgde ook voor een nieuw elan op de Nederlandse advertentiemarkt. De online services, Nationale Vacaturebank, Intermediair, AutoTrack en Tweakers leverden een aanzienlijke bijdrage aan het behaalde resultaat.
 

Het jaarverslag 2014 is online beschikbaar op www.persgroep.be/nl 


Bureaus

Marketing

Economisch