Adverteerders besteden in eerste helft 2018 ruim 90 miljoen euro aan radio

25-07-2018 (11:27) - Media

De netto radioreclamebestedingen in de eerste helft van 2018 bedragen ruim 90 miljoen euro. Dit is nagenoeg gelijk aan het niveau van 2017.


Het Radio Advies Bureau (RAB) maakt vanaf nu de netto radioreclameomzet bekend exclusief de kortingen bekend als bureaucommissie. Hiermee publiceert de radioreclamemarkt voortaan haar cijfers zonder enige korting. Dit geeft een zuiverder beeld en een betere vergelijkbaarheid met andere media.

 
De radioreclameomzet bestaat uit spot en branded content bestedingen (commerciële boodschappen buiten het reclameblok). De spotomzet in de eerste zes maanden van dit jaar is ruim 85 miljoen euro. In branded content werd door adverteerders 5,4 miljoen euro geïnvesteerd, dit is zeven procent meer dan in 2017.


Over RAB

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

 


Bureaus

Marketing

Economisch