Consultancies verslaan bureauketens in eigen achtertuin. Of niet?

25-07-2018 (10:00) - Media

De opmars van de grote consultancies is niet meer te stuiten. Clubs als Accenture en PwC roeren zich steeds nadrukkelijker met de ene na de andere verovering en laten duidelijk zien waarvoor ze staan. In de tweede zomereditie zegt FONK pakken we dit een aantal andere hot issues op. Ons motto: Let's talk corporate. We brengen food for thought, maar dan in je luie stoel. 


PwC wil binnen vijf jaar op het podium in Cannes staan. Kon je over een dergelijk statement nog niet zo heel lang geleden een beetje grinniken, vandaag doe je er goed aan om een uitspraak als deze serieus te nemen en daarnaar te handelen. Niet reactief, maar proactief.


verliezers zijn er altijd

Heeft de bureauwereld dan echt zo vreselijk zitten slippen? Jazeker, maar wie een beetje oplet, ziet ook dat daarvan op dit moment geen sprake is. Grote, internationale bureaus wapenen zich in hoog tempo op het gebied van strategie en een aantal van hen streeft de consultancy reuzen ongetwijfeld relatief moeiteloos voorbij. En verliezers? Ja, die zullen er ook zijn, maar dat hoort nou eenmaal bij het spel en de knikkers.

Los van die grote bureauketens van internationale komaf, zijn er ook heel wat bureaus van Nederlandse bodem die weten wat de opdrachtgever op het gebied van strategie, creatie, executie en middelenmix nodig heeft. Dat zit deze ondernemers met een creatief hart meer dan de consultancy bobo’s in het bloed. 


lezen & opsteken

Kort samengevat is dit wat je vanaf vandaag  in FONK 239 onder meer kunt lezen & opsteken:
* Let’s talk corporate: vier sterke cases van Vruchtvlees, VBAT, The Valley en Globrands
* Interview Patricia de Jong (DartGroup): ‘Eigenlijk is mijn leven vooral door het lot bepaald
* Hoe de grote consultancies het roer in marcom overnemen
* Conversational human voice in webcare bij Nederlandse gemeenten
* ShopWatch met Miss Etam. ‘Gaat wat we nu doen ook werken over vijf jaar?’
* PICS: ‘Toevallig met de camera gemaakt’
* Inspired Pages van Les & Jes (Joe Public Take-Away Advertising)
* En: Media Diet van Marc den Hertog (BBK/Door Vriendschap Sterker).


nog geen abonnement? Grijp nu je kans

Wil je de digitale editie van FONK 238 lezen of heb je hem toch liever in print? Heb je nog geen abonnement?  Grijp dan nu je kans en maak hier gebruik van één van onze hoogzomer aanbiedingen.

 


Bureaus

Marketing

Economisch