Facebook sluit zich aan bij Stichting Reclame Code

29-04-2021 (11:31) - Media

Facebook en Stichting Reclame Code maken bekend dat Facebook de principes en doelstellingen van de Stichting Reclame Code (SRC) officieel gaat onderschrijven. De SRC is een zelfregulerende organisatie die al ruim vijfenvijftig jaar verantwoord reclamemaken bevordert om de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame op welk platform dan ook te waarborgen. De organisatie doet dit aan de hand van begrijpelijke regels voor verantwoord reclamemaken, samengebracht in de Nederlandse Reclame Code (NRC).

Facebook wil ervoor zorgen dat, wanneer mensen en bedrijven samenkomen op zijn platformen, beide groepen waarde uit de interactie halen. Dat kan alleen als die platformen veilige en betrouwbare plekken zijn om zaken te doen. Arno Lubrun, Country Director bij Facebook Benelux: "De Stichting Reclame Code is al meer dan een halve eeuw actief in Nederland en we zijn verheugd om hier nu deel van uit te maken. Een gezond en verantwoord online advertising-ecosysteem is van groot belang. Facebook wil met kennis en expertise graag een bijdrage leveren aan dit ecosysteem."
 

Kwaliteit medialandschap

Erik van Engelen, Voorzitter van bvA - netwerk van merkleiders: "Wij zijn blij met deze stap van Facebook. Toen in de zomer van 2020 werd opgeroepen om Facebook te boycotten, zijn we als bvA juist de dialoog aangegaan om te kijken hoe we samen kunnen zorgen voor een veiliger medialandschap. Dat heeft onder andere geleid tot deze belangrijke stap waarmee Facebook haar commitment toont om daadwerkelijk verantwoordelijkheid te nemen, niet alleen voor de veiligheid van hun eigen platform maar ook voor de kwaliteit van het gehele Nederlandse medialandschap."

Bureaus

Marketing

Economisch