Gezondheidsfondsen starten omroep voor jongeren: 2K40

Gezondheidsfondsen starten omroep voor jongeren: 2K40

20-10-2020 (09:26) - Media

Twintig Nederlandse gezondheidsfondsen, verenigd in ‘De Gezonde Generatie’ lanceren vandaag 2K40. Deze community voor en door jongeren heeft als doel om in 2040 de gezondste jeugd ter wereld te hebben in Nederland. 2K40, een verwijzing naar het einddoel, maakt entertainment met en voor jongeren die vooral te zien zal zijn op YouTube, Instagram en Tik Tok.
 
De community is onderdeel van het programma ‘De Gezonde Generatie’ dat de komende twintig jaar toewerkt naar het doel van de gezondste jeugd ter wereld, zowel fysiek als sociaal en mentaal. Creatief bureau Wefilm ontwikkelde het concept samen met jongeren en heeft momenteel in co-creatie met jongeren diverse content formats voor het platform in ontwikkeling en productie.
 

Creators van de toekomst

Het initiatief wordt gelanceerd met een film waarin alle jongeren van Nederland worden opgeroepen om hun content ideeën voor een gezonder leven te delen met #2K40. De film start met de stem van zangeres Naaz (22): ‘Als het zo doorgaat, is meer dan de helft van de Nederlanders chronisch ziek over 20 jaar… dat wil ik niet.’ Ideeën kunnen worden gedeeld via Instagram, TikTok en YouTube, met hashtag #2K40. Ideeën die voor 5 november 2020 worden ingestuurd, worden door de jury bekeken en maken kans om met hulp en middelen ook echt tot leven te komen op 2K40. De jongeren met de beste ideeën worden zo ‘de creators van de toekomst’ binnen de community 2K40. De jury bestaat uit jongeren, bekende creators en de gezondheidsfondsen. Naast dit format, zijn er momenteel al verschillende andere content producties in ontwikkeling op diverse gezondheidsthema’s die komende maanden op de kanalen zullen verschijnen.
 

Samen het tij keren

Twintig gezondheidsfondsen maken de Gezonde Generatie én de community 2K40 mogelijk, omdat een gezonder leven en een gezondere omgeving voor kinderen en jongeren hard nodig zijn. Als de huidige trend zich voortzet, is volgens het RIVM namelijk meer dan de helft van de Nederlanders chronisch ziek in 2040. Dat tij willen de gezondheidsfondsen keren, samen met alle jongeren en uiteindelijk heel Nederland.
 

Credits

Opdrachtgever: 20 gezondheidsfondsen als initiatiefnemers van het programma Gezonde Generatie Verantwoordelijken bij opdrachtgever: Mark Monsma, Alice Kroeze, Adnan Mirza
Concept: Wefilm Concepts
Strategie: Ruben Cusell, Stephan Alspeer, Corinne Genestay
Creatieve directie: Roel Welling
Showrunner Wefilm: Anne van der Ven
Showrunner opdrachtgever: Renée Narinx
Creatie: Glenn van de Dood, Boudewijn Bosman, jongerenpanel
Researcher en jongeren connecter: Nuray Kursun
Regisseur: Jan Boon, Veras Fawaz
Producer: Koen van der Knaap, Beau van Assem, Rogier Sol
Managing Director: Bas Welling
Media regisseur: Rocco Stallvord
Social media: The Best Social Studio, Livia dos Santos Bahia
PR: Kult & Ace
 

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch