Interactieve creatie maakt Display Advertising op mobile interessant

Interactieve creatie maakt Display Advertising op mobile interessant

23-07-2018 (10:55) - Media

Momenteel is er in het huidige Display Advertising landschap heel veel mogelijk qua inzet van Rich Media voor Desktop. Zo kan een advertiser een HPTO, IAB banners, een interactieve Billboard en nog veel meer inzetten om de eindconsument met zijn product te laten interacteren. De advertentiemogelijkheden voor mobiel zijn veel beperkter. Daar komt nu verandering in.
 

KICK! Digital en JustPremium hebben een nieuwe creatie gemaakt die een Display Advertiser een heleboel nieuwe advertentiemogelijkheden op Mobile biedt. “Het medialandschap is continu in beweging, waardoor je wel moet vernieuwen om bij consumenten op te vallen. Met de kennis van JustPremium en de creativiteit van KICK! Digital ligt er nu een prachtige samenwerking om te kunnen verrassen”, aldus Wilbert van Dam, directeur bij KICK! Digital.
 

De Creatie

De Mobile Canvas Scroller combineert de trends Mobile, Video en Interactie en biedt de adverteerder de mogelijkheid om video, tekst en beeld in een advertentie te voegen. De creatie stuurt aan op interactie doordat het swipen en scrollen tussen diverse content uitingen in een enkel adslot/advertentie stimuleert. Dit zorgt voor een nieuwe/betere gebruikerservaring voor de eindconsument omdat deze gemakkelijk en snel meer visuele content kan zien doordat hij op meerdere manieren door de advertentie kan swipen.
 
De adverteerder heeft met de Mobile Canvas Scroller de ruimte om meer diepgang te geven aan de advertentie doordat hij in één adslot meer content kan promoten. Met als gevolg dat de eindconsument extra tijd zal besteden aan de advertentie en de in View Time omhoog gaat. Dit zal de adverteerder helpen om de interesse van de eindconsument beter meetbaar te maken om relevantere advertenties te tonen in de rest van de Customer Journey. Dit gebeurt doordat de Mobile Canvas Scroller de gespendeerde tijd en interactie bijhoud.
 

Beschikbaarheid

De uiting werd voor het eerst ingezet tijdens de online promotie van de film Redbad. Hierbij is een stijging van 10-20% in de view time en interactie te zien. Wat zorgt voor een toename van de impact van een mobiele creatie. Het eerste jaar is het nieuwe formaat exclusief beschikbaar voor klanten van KICK! Digital bij JustPremium. Na het eerste jaar zal het formaat beschikbaar worden voor de gehele markt.
 

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch