Mercurs 2018 trapt seizoen af met 2 nieuwe categorieën
16-08-2018 (12:54) - Media
Donderdag 13 december is de uitreiking van de Mercurs 2018. Het thema dit jaar is Media in Motion en zet de huidige veranderingen in onze branche volop in de spotlights.
Magazine media spelen continu in op de wensen van de consument en de veranderende eisen die adverteerders stellen. Het magazinemerk verschijnt in almaar nieuwe vormen op verschillende platforms. Dit zet ook de Mercurs in beweging, kortom: Media in Motion.
Nieuwe Mercurs: Introductie en Partnership
De Introductie van het Jaar is een nieuwe categorie: zowel zelfstandige (print of online) magazinemerken als extensies en spin-offs van bestaande magazinemerken die in het afgelopen jaar zijn geïntroduceerd, komen in aanmerking voor deze Mercur.
De Partnership van het Jaar is bestemd voor succesvolle commerciële samenwerkingen. Denk hierbij aan partnerships tussen een uitgeverij/magazinemerk met een mediabureau of adverteerder of tussen uitgeverijen/mediamerken onderling.
Inschrijven nu van start
De acht categorieën waarvoor vanaf vandaag kan worden ingezonden zijn:
Magazinemerk van het Jaar
Introductie van het Jaar
Artdirection van het Jaar
Hoofdredacteur van het Jaar
Reportage van het Jaar
Cover van het Jaar
Partnership van het Jaar
Belofte van het Jaar
Voor meer informatie of inschrijven, klik hier.
In totaal worden er 13 december 10 Mercurs uitgereikt. Voor de categorieën Mercur d’Or/LOF-Prijs en Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar, kan niet worden ingezonden.
De nominaties voor de Mercurs worden 15 november aanstaande bekend gemaakt.