NOS grote business-winnaar van The Best Social Awards 2021

02-06-2021 (22:59) - Media

Woensdagavond zijn de zakelijke prijzen van The Best Social Awards uitgereikt. NOS is de grote winnaar onder de merken met twee nieuwe awards op zak. Zo won NOS Stories ‘Beste Merk op Instagram’ en NOS op 3 ‘Beste Merk op Youtube’. De plaatselijke ijssalon uit Drenthe ’Ijssalon La Dolce Borger’ is tijdens de feestelijke awardshow als ‘Beste Merk op TikTok’ uitgeroepen. GoSpooky is de grote winnaar onder de agencies met twee prijzen. Zij zijn uitgeroepen tot 'Beste Agency' en wonnen de award voor 'Beste Augmented Reality'. In totaal kwamen er 231 cases binnen.
 
Omroep ZWART was genomineerd voor drie awards en won er vervolgens ook één voor 'Beste Influencer Campagne'. De campagne werd gevoerd door de bureaus Buutvrij, Hammerfest, MediaMonks, WeFilm, Havas, BAAS, PRSSKD en Maak. Ze werkten voor hun campagne samen met verschillende influencers en bekende Nederlanders zoals Jamie Li, Bizzey, Achmed Akkabi en Ryan Babel.
 

Free A Girl: Voice for Justice

Joe Public Take-Away Advertising mocht dit jaar de award in de nieuwe categorie 'Beste Internationale Campagne' in ontvangst nemen met hun digitale campagne voor Free a A girl: Voice for Justice. Hiermee willen ze meisjes en vrouwen aanmoedigen om aangifte te doen van seksueel geweld.Vorig jaar won Videoland de award voor 'Beste Positive Impact' (met Boomerang Agency) met de documentaire ‘Bont Girl’ van Famke Louise. Dit jaar mocht een andere serie van het streamingplatform de prijs in ontvangst nemen. Tuvalu Media heeft met hun social campagne voor de Videoland-serie ‘H3L’ namelijk 'Beste Positive Impact' gewonnen. Op Instagram maken ze tienerproblemen bespreekbaar, creëren ze een veilige plek voor de doelgroep en laten ze de content naadloos aansluiten op de serie.Alle winnaars
 

Een overzicht van alle winnaars

NOS Stories (Beste Merk op Instagram), NOS op 3 (Beste Merk op YouTube), Ijssalon La Dolce Borger (Beste Merk op TikTok), Omroep ZWART (Beste Influencer Campagne), Joe Public Take-Away Advertising (Beste Internationale Campagne), Tuvalu Media met H3L (Beste Positive Impact), GoSpooky (Beste Agency), GoSpooky in samenwerking met BAAS voor DJ Mag (Beste Augmented Reality), HEMA en Martijn Konings (Beste Inhaker), ABN Amro en N=5 met The Dark Side of Money (Beste Campagne), NS en Johnny Wonder (Beste Innovatie), Mønaerk & AFC Ajax met Amstergems (Beste Video), bol.com (Beste Community Management), De Speld & Partners voor Oatly (Beste Copywriting), Rosa van Berkum van RTL Nieuws (Beste Talent) en Vrienden van Amstel Live (Beste Livestream). De winnaars zijn gekozen door een vakjury bestaande uit 37 professionals uit de mediawereld.
 
The Best Social Awards wordt dit jaar ondersteund door Logitech G, Blue Microphones, Faber Audiovisuals, QMusic, Triple8, Boomerang Agency, SNAP, Pets Place en Bloomon. 

Bureaus

Marketing

Economisch