SpotX lanceert onestopshop voor bumper ads in Europa

09-10-2018 (09:43) - Media

In samenwerking met Nederlandse publishers en broadcasters lanceert videoadvertentieplatform SpotX vandaag SPOT6: een onestopshop voor Europa die het mogelijk maakt voor adverteerders en mediabureaus om via één kanaal premium inventory van bumper ads (6 sec ads) tegelijkertijd in te kopen.


Marco Ruivenkamp, Managing Director SpotX Benelux: “Ik ben trots dat wij als eerste in Europa de programmatic-inkoop van bumper ads inventory op deze wijze faciliteren. Niet eerder was het mogelijk om korte maar krachtige ads op een makkelijke manier te ontsluiten. Door het lanceren van SPOT6 leveren wij een belangrijke bijdrage aan het professionaliseren van de programmatic advertising-markt.”

 

tijdsbesparing

Voor SPOT6 was het bumper ad-aanbod versnipperd. Als gevolg hiervan waren adverteerders en buyers veel tijd kwijt aan het contact met de verschillende publishers. Govaert Plesman van IPG Mediabrands: “In de afgelopen weken konden wij achter de schermen al gebruikmaken van SPOT6 en dat leverde direct een flinke tijdsbesparing op. Deze onestopshop stelt ons nu in staat om via één kanaal toegang te krijgen tot de premium bumper ad-voorraad van alle lokale partijen. En dat is uniek in Europa.”
 


Bureaus

Marketing

Economisch