TikTok for Business opent deuren voor mkb met Ads Manager

15-09-2021 (13:26) - Media

TikTok lanceert in Nederland de 'mkb-hub', een Ads Manager ter ondersteuning van het midden- en kleinbedrijf. Een uitgebreide gids op maat helpt het mkb TikTok te begrijpen en de juiste acties te ondernemen om hun doelstellingen te behalen. Ook gaat er een partnership met Shopify van start om bedrijven te helpen bij het beter bereiken van nieuwe en bestaande klanten.
 
TikTok start een Ads Manager voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) in Nederland waarmee mkb'ers eenvoudig en efficiënt geadviseerd worden en binnen enkele minuten via de TikTok Ads Manager nieuwe en bestaande klanten kunnen aanspreken met creatieve advertentiecampagnes. De mkb-hub maakt het eenvoudig om TikTok-campagnes op te zetten en te beheren. TikTok Ads Manager is ontworpen om bedrijven op weg te helpen op het platform en hun advertenties "100% TikTok" te maken.
 

Voorbeeldcampagne

Vanaf dinsdag 15 september start er een advertentiecampagne. Met uiteenlopende voorbeeldcampagnes wil TikTok laten zien hoe traditionele reclames kunnen worden omgevormd tot inspirerende TikTok-ads en hoe eenvoudig het voor bedrijven is om hun eigen content te creëren op het platform met de selfservice-tool.
 

Samenwerking Shopify

TikTok start tevens een partnership met Shopify, hét e-commerce platform voor multichannel verkoop. Webwinkeliers die gebruik maken van Shopify worden hierdoor geholpen met het uitbreiden van hun social commerce strategieën naar 's werelds toonaangevende korte video-entertainmentplatform. Via een TikTok-integratie in het Shopify-dashboard kunnen Nederlandse Shopify-verkopers TikTok in-feed video-advertenties maken. Hierdoor kunnen bedrijven advertentiecampagnes op TikTok creëren, implementeren, beheren en meten zonder het Shopify-platform te verlaten. Door de samenwerking kunnen bedrijven in Nederland nu in-feed video-advertenties direct op Shopify maken en deze presenteren aan de meer dan 100 miljoen maandelijks actieve gebruikers van TikTok in heel Europa.
 
Merken kunnen hashtags als #smallentrepreneur (> 2,2 miljoen views), #businessidea (> 62 miljoen views),#entrepreneur (> 13 miljard views), #ondernemingcheck (4,7 miljoen views) of #smallbusiness (> 37 miljard views) gebruiken om hun unieke bedrijfsverhaal en -reis te delen en een achterban op te bouwen. Nederlandse gebruikers geven ook om diversiteit - de hashtag #lgbtq is in de afgelopen 30 dagen 4.000 keer gebruikt (vanaf augustus 2021).
 

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch