MassiveMusic en TBWA Düsseldorf gaan muzikale samenwerking aan voor Henkel Beauty Care

MassiveMusic en TBWA Düsseldorf gaan muzikale samenwerking aan voor Henkel Beauty Care

10-12-2020 (10:33) - Muziek

Creatief muziekbureau MassiveMusic en TBWA Düsseldorf hebben de handen ineengeslagen met muzikale legendes om een bruisende nieuwe digitale campagne te ontwikkelen voor de productlancering van got2b, een merk van Henkel Beauty Care. Hierbij wordt een speciaal gemaakt nummer van de opkomende artiest Trippie C gereleased.
 
De aanleiding van deze unieke samenwerking: het merk got2b van Henkel Beauty Care lanceert de allereerste haarkleuring in gelvorm. Verander je stijl, geef uitdrukking aan je persoonlijkheid en laat zien wie je bent: daar staat got2b voor. Dit product is ontwikkeld binnen een innovatief en flexibel productieproces en speelt in op de huidige tijd, waarin mensen thuiszitten en ineens zelf hun uitgroei moeten bijwerken – met het risico de badkamer, meubels en kleding te ruïneren. Het voordeel van dit product: no drips, no drops.
 
Klinkt als eerste zin van een catchy refrein dat het merk en de huidige hiphopcultuur aan elkaar zou kunnen verbinden. JUis daarom kozen de creatieve bureaus ervoor om muziek als uitgangspunt voor de campagne te gebruiken. Muziek van een opkomende artiest, die bij het karakter van het merk past.
 
Nieuwe track gedropt
 
MassiveMusic zette zijn netwerk en kennis van generatie Z in om een unieke, op maat gemaakte track te ontwikkelen voor het merk. Daarbij werkte het creatieve muziekbureau samen met legendes uit de muziekindustrie, onder wie de Duitse regisseur Kai Kurve, die bekend staat om zijn baanbrekende muziekclips, de opkomende vrouwelijke artiest Trippie C en Vibekingz, een Duits collectief van hiphopproducers en dj’s.
 
Het resultaat: een superbruisende, originele en creatieve campagne die laat zien waar de producten voor staan en waarin de perfecte mix van got2b’s speelsheid en zelfverzekerdheid naar voren komt.
De campagne bevat niet alleen een sterke boodschap van individualiteit en zelfvertrouwen, maar geeft de nieuwe generatie ook een nummer waarop ze zich met hun ‘wilde haren’ kunnen uitleven.
 
Liefhebbers kunnen No Dripping streamen op Spotify, en daarmee Trippie C supporten – een opkomend
artiest die zo’n veelzijdige muziekstijl heeft dat ze moeilijk in een hokje te plaatsen is. Haar sound wordt gekenmerkt door dark 808, provocerende teksten en Spaanse invloeden. Er is ook een TikTok-challenge waarbij fans zichzelf kunnen filmen terwijl ze het bijbehorende dansje uitvoeren.