Zandbeek en Eindhoven365 genomineerd voor German Design Awards

09-08-2018 (11:07) - Awards

Contentmarketingbureau Zandbeek uit Eindhoven en citymarketingorganisatie Eindhoven365 maken kans bij de German Design Awards 2019. De influencercampagne ‘AnOther City Trip’ is genomineerd in de categorie ‘Excellent Communications Design – Integrated Campaigns and Advertising’.


Het doel van de internationale influencercampagne was om food-, lifestyle-, en fashionbloggers de ware schoonheid van Eindhoven te laten ontdekken. De city explorers namen deel aan een programma dat tot stand kwam in samenwerking met tientallen zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. Het resultaat was bijna 4 miljoen impressies en een engagement ratio van 4 procent. Maar belangrijker volgens Zandbeek en Eindhoven365 is dat het aantal internationale bezoekers daadwerkelijk toenam. Vanwege het succes kreeg de campagne een vervolg. Zandbeek organiseerde een jaar later de tweede editie die volledig gericht was op de Spaanse markt. En later dit jaar volgt alweer de derde editie.

 

regie uit handen

Peter Kentie, managing director bij Eindhoven365: “Eindhoven wordt over het algemeen niet beschouwd als het knapste meisje van de klas. Alleen al in Nederland zijn veel mooiere steden te noemen. Maar Eindhoven is wél het meest intrigerende en spannendste meisje van de klas. Het meisje dat je verrast, verwondert en je uitnodigt om mee te doen aan het prototypen van de toekomst. Dat zag je terug in deze authentieke campagne, waarbij we de regie volledig uit handen hebben gegeven aan de internationale influencers.”