23 miljoen Zalando's voor 23 miljoen klanten

12-03-2018 (08:30) - Tech

Zalando scharpt 250 banen als gevolg van vergaande automatisering op het gebied van marketing. Klanten zullen meer op basis van data met technologie worden benaders , waardoor minder medewerkers nodig zijn. “We gaan voor het onderste uit de kan met gepersonaliseerde klantbenadering en marketing met kunstmatige intelligentie", zegt Moritz Hahn verantwoordelijk voor Supply and demand bij het concern.

 

imterne herstructurering

Het bedrijf kondigt een interne herstructurering aan die meer macht en mogelijkheden bij de afzonderlijke landenteams legt. Marktbenadering verschuift van centrale focus op Europa naar een meer decentrale aanpak. “Er komt een afdeling Personalised Marketing met crossdisciplinaire teams met daarin productmanagers, marketingspecialisten, softwareschrijvers en data- en AI-wetenschappers die op schaal maar gepersonaliseerd contact gaan onderhouden met onze klanten.”
 
Hahn zegt naar 23 miljoen Zalando’s voor 23 miljoen klanten te streven; een persoonlijk aanbod voor iedereen.