Merkle en ThoughtSpot partners in business intelligence tooling

11-03-2020 (10:12) - Tech

Marketingbureau Merkle en Analytics platform ThoughtSpot zijn een strategisch partnership aangegaan om de BeNeLux regio te voorzien van Search & AI gedreven business intelligence tooling.


De hoeveelheid beschikbare data stijgt exponentieel, ook de hoeveelheid data-gedreven beslissingen binnen allerlei business-functies blijft groeien. Het partnership tussen ThoughtSpot en Merkle maakt het mogelijk om in te spelen op de toenemende behoefte aan self-service business intelligence tooling.

ThoughtSpot is door Gartner gepositioneerd als leader in het Magic Quadrant voor Analytics en Business Intelligence platformen. De Search & AI-driven analytics tool van het bedrijf weet enorme hoeveelheden data te analyseren en razendsnel inzichten visueel te presenteren.
 
De tooling wordt ingezet om data en inzichten te democratiseren; analyses, rapporten en dashboards kunnen door iedereen eenvoudig gemaakt worden en maakt het voor organisaties mogelijk om op alle niveaus data-gestuurd te werken. Voor Merkle Nederland is het een mooie aanvulling op de reeds aangesloten technologiepartners.
 

Disruptor

Remco Weijers, Director Data & Insights bij Merkle Nederland: “ThoughtSpot is de disruptor van de business intelligence sector. In hun tool is het vinden van inzichten met behulp van zoektermen net zo simpel als het zoeken in Google. De snelheid van ThoughtSpot is bovendien onvoorstelbaar hoog, ondanks de toegang tot grote hoeveelheden data, de scherpe visualisaties en het onbeperkt aantal gebruikers. Deze unieke combinatie van voordelen zorgt ervoor dat je dagelijks alle beslissingen kunt onderbouwen met de meest actuele en relevante inzichten. Exact datgene waar we bij Merkle voor staan met people-based analytics.”