Hoe je van Google Ads een consistent verkoopkanaal maakt

Hoe je van Google Ads een consistent verkoopkanaal maakt

22-12-2020 (20:45) - Toeleveranciers

'Internet biedt kansen voor iedereen' en Google is wereldwijd de grootste partij die iedereen de mogelijkheid wil bieden die kansen te benutten. Google Nieuws brengt al het relevante nieuws voor je bij elkaar en met Google Ads bijvoorbeeld, het online-advertentieprogramma, kunnen bedrijven en marketing organisdaties reclame maken via zoekcampagnes, bannercampagnes, videocampagnes, shopping-campagnes en app-campagnes. Google Ads maakt gebruik van het pay-per-clicksysteem (PPC), wat inhoudt dat je als adverteerder pas hoeft te betalen voor je advertentie als er op wordt geklikt.
 
Als adverteerder kun je zelf bepalen wat het maximumbedrag is dat je wilt betalen per aangeklikte advertentie. Als er meerdere adverteerders zijn voor hetzelfde zoekwoord worden de advertenties bovenaan geplaatst die het meest relevant zijn en het hoogste bedrag bieden per klik. Op basis van je zoekwoorden kan Google een schatting maken van wat de adverteerder moet betalen per klik.
 
De adverteerder kan zelf kiezen welke zoekwoorden aan zijn advertentie worden gelinkt, hierdoor wordt de advertentie alleen getoond aan mensen die interesse hebben in het onderwerp. Daarnaast kun je als adverteerder kiezen voor regionale doelgerichtheid en aangepaste doelgerichtheid. je bepaalt als adverteerder zelf de straal, of bakent zelf de grenzen af van het gebied waarin de advertentie moet worden weergegeven.
 
Hiermee is Google Ads dus voor veel marketeers en ondernemers een uitstekend advertentieplatform om online verkopen of aanvragen een boost te geven. Maar als je niet weet aan welke knoppen je moet draaien en hoe je winstgevende campagnes opzet om je doelstellingen te halen, dan mis je al snel de boot.
 
In een Google Ads Cursus leer je de benodigde skills waarmee je de best mogelijke resultaten kunt behalen met Google Ads. Bovendien leer je gebruik te maken van bewezen strategieën en technieken die dagelijks door ervaren Google Ads specialisten worden toegepast.
 
Giswerk en veelgemaakte (dure) fouten kun je voorkomen door van Google Ads een consistent verkoopkanaal te maken.