MeMo² meet effect outdoorcampagnes Exterion Media

04-02-2015 (06:35) - Toeleveranciers

Exterion Media en MeMo² hebben het contract ondertekend voor een samenwerking. MeMo² zal het effect van 130 buitenreclamecampagnes van adverteerders bij Exterion Media meten middels de MeMo² OutdoorTracker. 
 
Exterion Media heeft 6 onderzoeksbureaus laten pitchen en gekozen voor MeMo² vanwege de onderzoeksmethode die MeMo² hanteert. De methode biedt adverteerders van Exterion Media verdere diepgang en inzicht in de feitelijke reclame-effecten van een buitenreclamecampagne.
 
MeMo² gebruikt voor de effectmeting de OutdoorTracker. Hiermee wordt per campagne het reclamebereik, de contactfrequentie, reclameherkenning en reclamewaardering  inzichtelijk gemaakt. 
 

Eveneens maakt de tracker het (eventuele) reclame-effect inzichtelijk op spontane en geholpen naamsbekendheid. Daarnaast kan een adverteerder extra campagne-specifieke kpi’s toevoegen aan de effectmeting, zoals bijvoorbeeld merkoverweging, merkvoorkeur en aankoopintentie.