Posterscope voegt als eerste Shazam toe aan digital Out Of Home

Posterscope voegt als eerste Shazam toe aan digital Out Of Home

30-05-2018 (12:16) - Toeleveranciers

Posterscope Nederland, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is de eerste Nederlandse partij die Shazam combineert met Digitale Out Of Home. De scanbare Shazam Code op de uiting geeft passanten toegang tot meer informatie. Deze functionaliteit zorgt verbeterde meetbaarheid en verhoogde interactie. 


Shazam, bij het grote publiek bekend als de app die muziek kan herkennen, biedt al geruime tijd de mogelijkheid om ook afbeeldingen te scannen via visual Shazam. Het is voor het eerst dat Shazam Scancodes gebruikt worden via Digital Out Of Home in Nederland. Binnenkort is Shazam ook beschikbaar via TV. 


Eendaagse abriicampagne

Op donderdag 31 mei, lanceert Posterscope een ééndaagse digitale abricampagne. Via dynamische videos worden de sprekers van Dentsu Aegis Network, die sessies tijdens Digital Marketing Live verzorgen, geïntroduceerd. Door met de app Shazam te scannen, ontvang je tips van de sprekers en meer informatie. De abri’s worden rondom de Beurs van Berlage, waar Digital Marketing Live plaatsvindt, ingezet. Dentsu Aegis Network is sponsor van DML en verzorgt verschillende sessies met onder andere C&A en NN Group.


Managing the outernet

Bas van den Hoogen, Managing Director Posterscope Nederland: “Offline en online schuiven steeds verder in elkaar en dat geldt ook voor Out Of Home. Wij spreken daarom vaak van “managing the outernet” als equivalent van het internet. Dit maakt het mogelijk om steeds specifieker te adverteren binnen specifieke doelgroepen of locaties. Het enige dat nog miste is de out-of-home “click”. Mobiel in het algemeen en Shazam in het bijzonder bieden ons de mogelijkheid om dit te faciliteren. Hiermee wordt Out Of Home steeds meetbaarder en biedt het tevens de mogelijkheid om te retargetten.”


Shazam bestaat sinds 1999 en verdiende zijn populariteit door muziek te herkennen met een klik op de smartphone.