Van Gogh Museum gaat on Tour

21-05-2018 (19:27) - Toeleveranciers

Het Van Gogh Museum en Retail is Detail, gespecialiseerd in retail en pop up, hebben samengewerkt voor de realisatie van een reizende Cultural-Pop Up. Het doel is om het grote publiek bewust te maken van de meesterwerken van Vincent van Gogh door 9 van zijn wereldberoemde werken in winkelcentra in de VS te tonen, gerealiseerd met de zogenaamde Relievo-techniek. Retail is Detail tekende ook voor het ontwerp.
 

Vanaf deze zomer doet deze culturele pop-up zeven verschillende steden aan in de Verenigde Staten. De kick-off vindt plaats in Philadelphia in de VS.
 

POP-ups 

Retail is Detail is erin geslaagd om namens het Van Gogh Museum tot overeenstemming te komen met twee toonaangevende Amerikaanse retail vastgoed ondernemingen: Simon Property Group en Taubman. De zeven Museum POP-ups zijn gepland in enkele van hun meest toonaangevende Amerikaanse winkelcentra. De museumtour begint op 16 augustus in de prestigieuze King of Prussia Mall in Philadelphia en gaat daarna verder naar de unieke Short Hills Mall, New Jersey, waar de presentatie op 1 december 2018 wordt geopend.
 

De Van Gogh Museum Edition-collectie

Deze Limited Edition-collectie van het Van Gogh Museum is de nieuwste generatie van hoogwaardige 3D-reproducties in beperkte oplage, ontwikkeld in samenwerking met Fujifilm. Een deel van het display en het 3D-productieprogramma zijn educatieve programma's voor lokale scholen, die hiermee de grote internationale aantrekkingskracht van het werk van Van Gogh weerspiegelen.