WhatsAppen met Lidwien Deuss

WhatsAppen met Lidwien Deuss

29-05-2019 (09:00) - Appen met

BrandDeli heeft behoorlijk uitgepakt voor de nieuwe campagne van Campina, die op 30 mei wordt gelanceerd. FONK appt daarom met Creatief Strateeg Lidwien Deuss over de totstandkoming van het concept.

                                                                     
                                                                          
WhatsApp-status: -

Goeiemorgen Lidwien! FONK hier :) 
Hi FONK!


Zit je er klaar voor? Kopje koffie erbij ;)?
Haha ja ik ben er klaar voor! Jij ook?


Zeker! Op 29 mei wordt de nieuwe campagne van Campina gelanceerd, kun je eens kort pitchen wat we daarvan kunnen verwachten’
Yes uiteraard! De Campina Biologisch campagne is een brandedcontent campagne waar je letterlijk een kijkje neemt bij de boerenfamilies van Campina, en hoe zij biologisch ondernemen. 2 chefs (Freek en Guillaume, o.a. bekend van Maris Piper, Breda, Guts &glory) gaan er langs om daar het boerenleven te proeven.  En geloof me, dat wil je zien! Het zijn 2 jonge leuke gasten met een goede dosis humor


Tof! Hoe hebben jullie deze topkoks weten te strikken?
Freek en Gui hadden sowieso al affiniteit met Campina,
ze gebruiken het in hun eigen keuken. De zuivel is namelijk gemaakt door Nederlandse koeien en zij werken graag  met lokale producten. Natuurlijk vonden ze het concept erg tof, lekker vertoeven op de boerderij wie wil dit nou niet?  Daarnaast zijn Freek en Gui vriendjes met de productiepartij Oxford House met wie wij hebben samengewerkt, dus dat hielp ook zeker mee!


Heb je zelf ook affiniteit met het boerenleven?
Ja zeker! Ik heb heel lang in Limburg gewoond, in Remunj ;)


Dat moet ik toch even Google Mapsen

Haha snap ik, 2e weiland, 3e koe rechts!
Beter bekend als Roermond


Ah gevonden! Oh kijk, Roermond ken ik wel. Remunj zal meer gebruikt worden onder de echte Limburgers zeker
Klopt ja! Al ben ik eigenlijk een neppe Limburger, ik ben er niet geboren. Dus zelf kan ik het eigenlijk ook niet ;p


Oei, dat is gevaarlijk. Ik kan het weten, als nep-Fries

Haha zeker waar


Maar het concept lag dan wel dichtbij je eigen liefde voor het boerenleven en je roots. Maakte dat het makkelijker om het concept uit te rollen?
Nou niet persee! Ik vind eigenlijk alle briefings leuk. Het is juist een uitdaging om elke keer weer iets anders te bedenken. Bijvoorbeeld zoiets saais als een stofzuiger of kattenvoer. Om daar iets tofs van te maken, daar ga ik voor!


Snap ik! De uitdaging in deze campagne zat er dan misschien meer in dat het concept ook doorvertaald wordt naar outdoor en de winkelvloer. Hoe gaat dit eruit zien?
Hoe het er precies uit gaat zien mbt outdoor en de winkelvloer, dat weet Brandbuilders. Zij maken de vormgeving hiervoor. Maar ons concept / copy: “Proef het boerenleven” zal wel de hoofdrol spelen! Daar ben ik wel trots op:) Ik heb wel een sneakpreview van deze beelden gezien, en dit zag er al goed uit!


Leuk om dan het concept ook zo tot leven te zien komen!
Zeker weten! Daarom vind ik het ook altijd fantastisch om bij draaidagen te zijn


Staat er voor jou ook alweer een volgend project gepland?
Zeker weten! Meerdere! Blue Band, Verstegen én we zijn bezig met een pitch voor Burger King. Maar waar ik nog het meeste zin in heb is Cannes! Ik mag namelijk meedoen aan de Young Lions Competition!


Dat is niet niks, gefeliciteerd! Alvast iets om naar uit te kijken :)
Thnx! Is inderdaad een fantastische kans!


Laat je ons weten hoe het daar gaat? Alvast heel veel plezier en ook succes met je andere projecten!
Graag! I keep you posted! Dankjewel jullie ook!