WhatsAppen met Martijn Smelt

WhatsAppen met Martijn Smelt

22-10-2019 (14:57) - Appen met

Philips introduceerde deze week de nieuwste Philips TV OLED+ in een tv-commercial. Het was de lancering van een nieuwe campagne met een duidelijk doel: Philips TV weer premium maken. Goede reden om eens te appen met Martijn Smelt, Chief Marketing Officer Philips Audio & TV bij TP Vision, producent van Philips TV- en audio-producten.
  
 
                                                                                                     Whatsapp-status: Amsterdam


Hoi Martijn, FONK hier! Heb je even tijd nu voor een gesprekje?
Goede middag Fonk! zeker!

Gefeliciteerd met de nieuwe campagne. Ziet er mooi uit.
Dank! We zijn er zelf ook blij mee  Toch altijd spannend hoe er op gereageerd wordt, maar tot nu toe is iedereen erg enthousiast!
 
Wat me opvalt aan de commercial is de nadruk op mooi beeld èn geluid.
Mooi! Dat is precies wat de bedoeling was!

Dat dacht ik al 
We zijn er echt heel trots op dat we in de afgelopen 3 jaar een beeldkwaliteit hebben ontwikkeld die niet te verslaan is. Bij diverse 'shoot-outs' komt deze als beste uit de test. Daarnaast hebben we aan onze meest premium OLED TVs het geluid samen met Bowers & Wilkins ontwikkeld. Als er 1 partij is die niets anders levert dan het beste in geluid, is het Bowers & Wilkins
 
En waarom ligt juist op dit moment de focus op de combinatie van hoogwaardig beeld en audio?
Kwaliteit van beeld en geluid, en zeker de combinatie, zijn de belangrijkste overwegingen bij aankoop van een nieuwe TV

Is dat echt een ding nu, een trend, dat je tv naast prachtig beeld ook supergoed geluid heeft? Haha je was me voor 
Haha; ja. is dus belangrijk. Ik kan er aan toevoegen dat het grappige is dat de TV’s allemaal veel dunner worden, maar dat geluid juist veel ruimte nodig heeft.
 
Vandaar zo'n aparte langwerpige box onder de tv?
Met B&W hebben we voor elkaar gekregen op top geluid te krijgen uit zo weinig mogelijk ruimte. Naast het genieten van geluid tijdens het TV kijken, heb je ook gelijk prachtig geluid door muziek te streamen via de TV

Wat betreft het merk Philips, wat is de missie van Philips nu ten opzichte van 10 jaar geleden?
Sinds begin 2017 zijn we weer gaan investeren om Philips TV weer premium te maken.

Want?
Ontwikkeling en investeringen in typisch Philips design, beeldkwaliteit, geluid en onze Ambilight staan daarbij centraal. Veel partijen zijn in staat een TV te maken. De vraag is: hoe je te onderscheiden en Philips het meest gewilde merk te maken.
 
Dat is een mooie uitdaging.
Sinds de introductie van onze eerste OLED, met beste Philips beeld in 2017, groeit ons marktaandeel gestaag. Consumenten (h)erkennen onze inspanningen.
 
Kunnen we nog meer grote introducties verwachten de komende tijd?
Naast de stappen die we maken met TV, bouwen we sinds kort aan een volledige range van audio producten onder het Philips merk.
 
Ah! Wat voor soort producten bijvoorbeeld?
We hebben vorige maand een eerste serie koptelefoons gelanceerd. In het voorjaar 2020 volgen er meer en zullen er ook soundbars (voor onder de TV) en aparte draagbare speakers volgen.
 
Er zijn veel spelers op die markt. Hoe gaat Philips eruit springen met deze producten?
Wij geloven er erg in dat we naast de succesvolle opmars van Philips TV, ook met Philips audio succesvol kunnen zijn. Philips kwaliteit, Philips design en de kracht van het merk binnen de categorie is nog altijd aanwezig. Een logisch merk op het schap bij menig retailer 
 
Nou heel veel succes met deze missie en de campagne. Dank voor je tijd Martijn!
Dank je wel en dank voor jullie interesse!