Whatsappen met Noud van den Eerenbeemt

Whatsappen met Noud van den Eerenbeemt

15-10-2018 (11:09) - Appen met

Noud van den Eerenbeemt is één van de oprichters van Allisy. Hij wil samen met zijn partners innovatie op bestelling gaan bieden. Gebruikmakend van de data die al in een bedrijf aanwezig is en van de mogelijkheden van digitaal, die vaak onderbenut zijn. Zo'n initiatief vraagt om een whatsapp interview.

 

                                                                                                              Whatsapp status: Beschikbaar

Hi Noud,

Hier Nicolette Hulsebos van FONK. Heb je even tijd voor een Whatsappinterview?
Goedemorgen Nicolette, wat goed om van je te horen. Daar heb ik wel even tijd voor
Maak ik ;)
 
Da's fijn! En gefeliciteerd met jullie nieuwe bureau Allisy. Vertel eens, hoe werkt innovatie op bestelling?
Hartelijk dank! Innovatie op bestelling, of Innovation as a Service, betekent dat je bij ons als het ware een abonnement hebt op innovatie. Dat is de belofte wanneer je met ons gaat werken. Het geeft verder het volgende weer: de keuze voor welke technologie we inzetten en het resultaat van onze digitale oplossingen, wordt hierbij altijd gevalideerd door data. Dat is technologie die voor jou werkt. Dat is Innovation as a Service
 
Het is dus niet een abonnement in de tradionele zin van het woord, maar meer 'bij wijze van'?
Exact
Ik kan me nu overigens voorstellen dat je dat eruit zou halen, als je de zin zo leest ;)
Maar het heeft wel een knipoog naar SaaS
 
Ja, ha, ha, ik ben een nogal what you see is what you get lezer. Enfin, is er sprake van een gat in de markt of is het meer een kwestie van de zaken effectiever vanuit data aanpakken?
Ik denk ook een gat in de markt. Natuurlijk weet (bijna) iedereen ondertussen wel dat ze “iets met data moeten”. Men weet alleen heel vaak echt nog niet hoe. Daar komt bij dat er niet vaak in duidelijke taal door bureaus wordt gesproken over dit onderwerp en met echt concrete en praktisch uitvoerbare oplossingen wordt gekomen. Dit houdt innovatie tegen en dat is zonde! 
Wij zijn daarom voor van practical consultancy, dus sterk (en begrijpbaar) advies wat direct uitgevoerd kan worden door de klant zelf. Vanzelfsprekend staan wij ook klaar om de adviezen zelf voor hen te implementeren als dat gewenst is
 
Duidelijke taal en praktische oplossingen, daar gaat iedereen voor volgens mij.
Daar wil iedereen wellicht voor gaan, maar ik zie het toch weinig terugkomen in de praktijk.
Dit is ook iets wat we al teruggekoppeld hebben gekregen van onze eerste klanten. Blij dat de zaken eindelijk begrijpelijk worden uitgelegd en dat er geen ‘consultancy rapport’ ligt, waar ze niks mee kunnen. Maar daarentegen concrete handvatten en concepten, die direct uitgevoerd kunnen worden.
Dit gecombineerd met onze uitgebreide kennis van tooling en de creatieve kracht in digitale oplossingen, maakt dat de eerste trajecten succesvol zijn en onze partners zeer tevreden. Voor ons een teken dat we de juiste aanpak hebben gekozen
 
Alweer duidelijke taal. Ik begrijp overigens uit jullie persbericht dat de partners van Allisy zo'n beetje een vriendenclub vormen. Geen angst dat de vriendschap sneuvelt in de zakelijke belangen?
Nee zeker niet, wij hebben allen al een goede werkrelatie vanuit vorige banen en weten erg goed wat we aan elkaar hebben. Dit was ook erg belangrijk voor ons en hebben we goed besproken van tevoren. Wat gelukkig ook helpt, is dat we ook echt complementair aan elkaar zijn en ieder zijn eigen krachten heeft. Dat helpt in discussies ;)
Dus geen zorgen, vooral veel vertrouwen!
Overigens helpt duidelijke communicatie natuurlijk ook. We zijn erg direct naar elkaar toe, waardoor er geen ruimte is voor miscommunicatie. Alles wordt ook altijd direct uitgepraat
 
Wat is jouw bijdrage als complementair teamplayer?
Ik ben met name gespecialiseerd in customer experience, zowel in adviezen naar de klanten en in concepten, als richting onze eigen klanten. Vanuit mijn verleden heb ik veel ervaring in klantbeheer en het opbouwen van relaties. Ik zit dus met name aan ‘de voorkant’ richting onze partners
 
Mag ik jou dan danken voor je tijd en jullie veel succes wensen bij het opbouwen van jullie bureau? En wie weet deel je over een paar jaar de successtory van Allisy bij New Kids on the Block.
Ik weet het wel zeker! ;) Heel graag gedaan en mag ik jou dan weer bedanken voor het nemen van de moeite om mij nog additionele vragen te stellen
 
You're welcome!
 
Uit nieuwsgierigheid, wat gaat hier nog mee gebeuren? Ik zag dat het persbericht al geplaatst was op Fonk?
Over een kwartiertje gaat ook dit whatsapp interview live. Het is een heel populaire rubriek bij ons :)
 
 Ah wat leuk, ben benieuwd! Nogmaals dank dan en geniet nog even van het mooie weer!
Komt in orde
 
Mooi hè die ontwikkelingen, interviews via WhatsApp. Iets met innovatie enzo.... ;)