WhatsAppen met Ron Simon

WhatsAppen met Ron Simon

03-10-2018 (14:42) - Appen met

Ron Simon en Rick Dekker zaten te praten over de toekomst van de bureauwereld en kwamen uit op het idee voor The Last Minute Club. Een netwerk waarmee opdrachtgevers snel kunnen schakelen met professionals uit het vak. Zonder meteen met een bureau aan de slag te moeten. FONK wil weten hoe dat werkt.

 

WhatsApp-Status: geen

 

Hi Ron, vertel, The Last Minute Club: vanuit welke behoefte is het ontstaan?
Toen ik met Rick zat praten over ons vak en waar het nu naar toe gaat. We hebben beiden bureau ervaring en zagen dat de markt aan het veranderen is.


Op welke manier?
Alles lijkt wel data gedreven en creativiteit wordt ondergewaardeerd. Bovendien zagen we een leegloop van mensen bij bureaus en net zoals wij als eenpitter werken. Maar als eenpitter kom je vaak niet aan de wat leuke grotere klanten. We hebben allebei in het verleden voor A-merken mogen werken, en dat is toch een stuk moeilijker als je alleen werkt. Bovendien zien we een trend van netwerken en platforms.  


En vanuit de klant? Kunnen zij de creatieven ook moeilijker vinden?

De klant wil niet alleen een creatief. Dat is te beperkt.


Ik bedoel eigenlijk: wat is de meerwaarde van The Last Minute Club voor opdrachtgevers?
Het last-minute samenstellen van een team dat alle disciplines aanbiedt. En met name nieuwe en verrassende combinaties. Want data en creativiteit kunnen zeker samengaan. En om snelheid te maken zoveel mogelijk online doen. De tools zijn er tegenwoordig. En we menen het ook dat we ons weekend daar soms voor opgeven:)



Wat ik mij afvroeg? Wie selecteert het team? Geven jullie daar ook advies in? Of kan ik gewoon aanklikken wie ik wil?
Nee, wij (Rick en ik) stellen een team samen op basis van een briefing en debriefing. En dat moet uiteraard razendsnel gaan. Dat betekent bellen, Facetime, Skype, etc. Zo min mogelijk face-to-face.


Face to face kost tijd! :) En wie houdt eigenlijk de uren in de gaten? Ik zag dat er verschillende soorten lidmaatschappen zijn.
De lidmaatschappen zijn bedoeld als voorrangspositie. Dat zijn niet uurtarieven voor het werk dat we leveren.
Met het lidmaatschap garanderen we dat we klaar staan 24/7. En daar betaal je voor.


Op die manier. Dus het aantal uren dat ik daar zie zitten in de voorbereiding, en de conceptuele fase?
Per opdracht krijg je van ons een kostenbegroting. Bij platinum krijg je wel elke maand een concept, dat je wel of niet kunt gebruiken.


Een voordeel van The Last Minute Club is dat je per opdracht een nieuw team kunt samenstellen. Is dat volgens jou ook de toekomst in de branche?
Ja, dat klopt. En daar geloven we heilig in. Bovendien gaat alles sneller. Kijk bijvoorbeeld naar realtime marketing. En inzoomen naar 1-op-1 communicatie. Om een minuut later weer uit tezoomen. 


Mooi, heel veel succes! 
Dank!