De geur van Mach 3

De geur van Mach 3

05-02-2020 (10:20) - Column

Vroeger was alles beter. Vaak een cliché, maar soms waar. Zo heb ik deze week de geur van echt scheerschuim herontdekt (een geur die ik notabene zelf om zeep heb geholpen). Al scherend werd ik overvallen door een zeecontainer jeugdsentiment. Van de stiekeme eerste scheerbeurt tot het klaarstomen voor een avondje stappen, alles kwam terug. En dat voor maar € 2,79 bij VOMAR.
 
In 2006 mochten we in het grootst mogelijke geheim bij BBDO de campagnestrategie en het concept ontwikkelen voor Gillette Fusion. Van 3 naar 5 mesjes. Een mesje op de achterkant. De wereld zou nooit meer hetzelfde zijn.
 
Om aan te tonen dat iedere man dit gloednieuwe systeem echt nodig had, gebruikten we een ijzersterk mannelijk gegeven: logica. De logica dat betere materialen voor een beter resultaat zorgen. En om de logische lijn maar te volgen, zetten we een schaatser in om dit geloofwaardig over te brengen; Erben Wennemars. ‘De nieuwste technologie voor mijn beste resultaat.’ Nu, ongeveer 13 jaar later, stap ik toch af van de gedachte die
ik Erben in de mond legde. De mooiste nostalgie voor het beste resultaat?
 
Door stom toeval (of eigenlijk slecht voorraadbeleid) kwam ik terecht bij VOMAR. De VoordeelMarkt die weliswaar bij ons in de buurt zit, maar die ik liever mijd. Liever kijk ik een uur naar Chateau Meiland, dan 3 minuten in de overbelichte supermarkt met het gekke luchtje. Ik had alleen echt scheergel nodig en ik reed erlangs. Eenmaal voor het juiste schap, zag ik in plaats van 6, slechts 2 varianten. In plaats van Fusion, Fusion Sensitive en Fusion Pro Glide, sierden alleen Mach 3 gel en schuim het schap. In plaats van €5,49……. €2,79…..
 
Wat een wereldkans voor VOMAR! Alleen de oorspronkelijke, goede producten voor een scherpe prijs. Afscheid nemen van de helft van het assortiment en weer doen waar ze mee groot geworden zijn: echt voordeel bieden. En dat allemaal dankzij de geur van Mach 3.
 
  
Arjan Ribbe
HUNT. Brand Performance Agency