Bol.com zes keer genomineerd voor The Best Social Awards 2020

29-04-2020 (12:57) - Prijzen

Bol.com is met zes nominaties in vijf verschillende categorieën de grootste kanshebber van The Best Social Awards 2020. Zij zijn genomineerd in de categorieën Beste Merk, Beste Webcare, Beste Innovatie, Beste Copywriting en Beste Community Management. De webwinkel is zelfs twee keer genomineerd in de categorie Beste Copywriting.
 
Bedrijven die ook kans maken op één van de felbegeerde The Best Social Awards zijn onder meer KLM, Albert Heijn, Venz, Interpolis, Videoland en Pathé. De uitreiking vindt dit jaar voor het eerst via een livestream plaats, welke op woensdag 27 mei live te volgen is via de kanalen van The Best Social Media.
Diederik Broekhuizen, oprichter The Best Social: “Creativiteit is extra belangrijk in deze donkere dagen en we zijn super trots om deze nominaties het podium te geven dat ze verdienen. We zien merken en bureaus van voorgaande jaren weer goed scoren maar er zijn ook veel nieuwkomers. Het is mooi om te zien dat er elk jaar weer veel veranderd in de nominaties en het soort content. Dit jaar zien we bijvoorbeeld veel liefde voor sterk community management en influencercampagnes zijn inmiddels niet meer nieuw, maar maken echt een belangrijk deel uit van de genomineerde cases. Applaus voor Bol.com, die na twee keer Beste Merk te winnen nu wederom sterk vertegenwoordigd zijn. Knap om in het snel veranderende landschap consequent te blijven innoveren.”
 

Ook genomineerd

Bol.com wordt op de voet gevolgd door Interpolis (4 nominaties), Rijksoverheid (4 nominaties), Albert Heijn (3 nominaties), Pathé (3 nominaties), TOTO (2 nominaties) en Lidl (2 nominaties). De betaalapp Tikkie is voor het eerst genomineerd voor The Best Social Awards. Zij zijn genomineerd in de categorie Beste Innovatie. De meest genomineerde bureaus zijn Dept (9 nominaties), GoSpooky (7 nominaties) en Boomerang (6 nominaties). De genomineerden zijn gekozen door een vakkundige jury bestaande uit 33 professionals die werkzaam zijn bij NOS, Google, Wavemaker, Pathé en A Million Faces.

The Best Social Awards beloont social talent in de categorieën Beste Agency, Beste Webcare, Beste Community Management, Beste Campagne, Beste Influencercampagne, Beste Innovatie, Beste Lancering, Beste Merk, Beste Augumented Reality, Beste Video, Beste Inhaker, Beste Copywriting, Beste Verticale Video, Beste Talent en Beste Positive Impact. Het volledige overzicht van de genomineerden van The Best Social Awards is te vinden op de website van The Best Social Awards.
 

Livestream

Conform de richtlijnen van het RIVM kan er dit jaar geen live evenement plaatsvinden, waardoor de uitreiking van de zevende editie van The Best Social Awards op twee avonden live wordt gestreamd. De livestream voor de zakelijke prijzen vindt plaats op woensdag 27 mei en de publiekprijzen worden op donderdag 28 mei live uitgezonden.

The Best Social Awards wordt ndersteund door Qmusic, Boomerang, Snap, Triple8 en Somention.