Communicatieprijzen Brabant uitgereikt

29-03-2019 (13:46) - Prijzen

De Communicatieprijs Brabant 2018 is weer uitgereikt. Onder de 8 winnaars waren twee bekende biermerkcampagnes: #carnavalvrij van Bavaria en We are Belgium van Jupiler. Opvallend was de enorme diversiteit van de inzendingen. Zowel ontwerp-, reclame- als communicatie- en PR-bureaus stuurden werk in. Van kleine organisaties tot de grote jongens en opdrachten met alle soorten budgetten. 
 

De campagne #carnavalvrij, gemaakt voor Bavaria door Fama Volat uit Eindhoven, ontving de Communicatieprijs Brabant in de categorie marketingcommunicatie. De prijs voor beste corporate communicatie inzending ging naar Your Social uit Breda, voor de The Smallest Ad die zij voor ASML maakte. Met een advertentie van 33,27 x 7,76 micrometer, niet te zien met het blote oog, werd The Smallest Ad voor ASML als technische werkgever dé manier om op te vallen bij technische studenten.
 

De prijzen, Bonken, in de categorieën design, evenementen en beeldcommunicatie gingen respectievelijk naar ON THAT ASS, Antea Group en GIG creative film productions. ON THAT ASS uit Rosmalen won een Bonk met hun verpakkingsconcept van boxershorts. Met een abonnement van ON THAT ASS ontvang je als man elke maand een uniek boxershort op de deurmat. Antea Group (Oosterhout) heeft als eerste ingenieurs- en adviesbureau een Pop-up store geopend op het drukste station van Nederland en ontving daarvoor de Bonk in de categorie evenementen. GIG creative film productions (Breda) maakte de documentaire Avondje NAC en nam een Bonk voor ‘beeldcommunicatie’ mee naar huis 


smart budget

Nieuw bij de Communicatieprijs Brabant was dit jaar de categorie smart budget. Een categorie voor cases met een budget tot € 7.500,-. De winnaar, het communicatieadviesbureau idee vanDaan uit Waalwijk maakte voor de Willem van Oranje Scholengroep een arbeidsmarktcampagne waarin gezocht werd naar een nieuwe directeur. 


De Bonk voor best geïntegreerde case werd door de jury uitgereikt aan het Bredase bureau The Communication Company voor hun campagne We are Belgium in het kader van het WK 2018, in opdracht van AB InBev/Jupiler België. 
 
The Communication Company won naast de Bonk voor de best geïntegreerde case óok de Super Bonk voor het ‘allerbeste werk van 2018’, de publieksprijs, behaald door stemmen van de 150 aanwezigen. Het publiek mocht stemmen na het aanhoren van korte pitches van de 7 winnaars.  
 

Alle prijzen

Super Bonk: het allerbeste werk van 2018: 
Case: We Are Belgium
Inzender: The Communication Company
Opdrachtgever: AB InBev/Jupiler België
 
Beste geïntegreerde case: 
Case: We Are Belgium
Inzender: The Communication Company
Opdrachtgever: AB InBev/Jupiler België
 
Corporate communicatie 
Case: The Smallest Ad
Inzender: Your Social
Opdrachtgever: ASML
 
Marketingcommunicatie
Case: #carnavalvrij
Inzender: Fama Volat
Opdrachtgever: Bavaria
 
Design 
Case: ON THAT ASS/ packaging
Inzender: ON THAT ASS
Opdrachtgever: ON THAT ASS
 
Beeldcommunicatie 
Case: Avondje NAC
Inzender: GIG creative film production
Opdrachtgever: NAC Breda i.s.m. Fox Sports
 
Events 
Case: Pop-up store Antea Group
Inzender: Antea Group
Opdrachtgever: Antea Group
 
Smartbudget
Case: Wordt u onze nieuwe directeur?
Inzender: idee VanDaan
Opdrachtgever: Willem van Oranje Scholengroep


De Communicatieprijs Brabant, ook wel de Bonk genoemd, is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. CCB (CommunicatieClub Bourgondië) organiseert deze uitreiking om meer aandacht te krijgen voor het hoge niveau van communicatiewerk in Brabant. De Bonken werden gisterenavond voor de drieëntwintigste keer uitgereikt, deze keer in het Klasse Theater in Tilburg. De presentatie van de avond was in handen van Vincent Moes.