Shortlist Programmatic Awards 2020 bekend

26-06-2020 (10:38) - Prijzen

Na een eerste selectie heeft de onafhankelijke vakjury onder leiding van Anne Bouwman, Teamlead Programmatic Demand bij DPG Media, vandaag de genomineerde cases en talenten in acht verschillende categorieën bekendgemaakt van de Programmatic Awards 2020.  De digitale uitreiking van de awards vindt plaats op donderdag 3 september.


Genomineerden verdedigen hun case tijdens in webinars

Eerder werd al bekendgemaakt dat de uitreiking van de vierde editie van de Programmatic Awards is omgezet naar het nieuwe digitale normaal, ook de aanloop naar de prijsuitreiking is dit jaar anders dan andere jaren. In de weken voorafgaand aan de prijsuitreiking zullen de genomineerden van de Campagne Awards en de Solution Awards tijdens de Programmatic Awards webinars hun case aan het publiek presenteren. Door het organiseren van de webinars wil de IAB Nederland de markt voorzien van inspiratie, kennis, inzicht en de mogelijkheid geven om vragen te stellen. Gratis aanmelden voor de webinars kan op programmaticawards.com/webinars
 

Publieke stem voor de Talent Awards

Nu de nominaties bekend zijn, is het aan de branche om als publieksjury op te treden en een stem uit te brengen op de genomineerde talenten. Het resultaat van deze stemming telt mee voor 40% van het eindresultaat. Stemmen is vanaf vandaag mogelijk tot 10 juli 2020 op programmaticawards.com.
 
De genomineerden cases en talenten in alfabetische volgorde:

Rising Star
Kefas Schut, Greenhouse
Martijn Verstege, DPG Media
Michiel Zwama, Storm Digital
Niek Custers, Reprise

Talent Campaign Manager
Maurice Scholten, Greenhouse
Robin de Wit, Refinery89
Robin Schoot, OMD

Talent Sales Evangelist
Hugo Welkers, Refinery89
Martijn Gerrits, Mediahuis
Tim Samson, Streamads

Campaign - Performance Activation
OMD Nederland - Daimler
Rituals
Wavemaker|Greenhouse - Toyota Nederland

Campaign - Branding Awareness
Dentsu Aegis - Albert Heijn
Mindshare|Greenhouse - ING
Rituals Cosmetics 2 - Store locator

Campaign - Full Funnel
Maxlead - Basic-Fit
Traffic Builders - CarNext.com
Traffic Builders - Organisatie Groep Zuid

Campaign - Innovative Format
Albert Heijn - Cloetta (brand: Sportlife)
Mediacom|Greenhouse - Volkswagen
Storm Digital - Univé Verzekeringen

Solutions - Tech and measurement
Adhese - The Adhese Suite : Ad Server, Gateway & Dale
Annalect - AdChieved
MeMo² - THX.
 

Over IAB Nederland

IAB Nederland is dé onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie. Aan de ruim 200 adverteerders, mediabureaus, publishers, technologieleveranciers en creatieve bureaus die bij ons zijn aangesloten, bieden wij inzicht, kennis en een netwerk. Dit doen we door samen met hen ontwikkelingen en trends in de markt te duiden en waar mogelijk standaardisering, wetgeving en (zelf)regulering mede te bepalen of te beïnvloeden. Voor meer informatie: http://www.iab.nl/.