WhatsAppen met Ed Stibbe

WhatsAppen met Ed Stibbe

29-01-2018 (09:59) - Appen met

Deze week wordt de definitieve considerationlist voor de SAN New Kids On The Block bekendgemaakt. Voor veel bureaus een spannende tijd, maar ook voor de coaches die de jonge bureaus gaan begeleiden in het proces. Nieuw in het team coaches is Ed Stibbe, dus een goede gelegenheid om hem de kleren van het lijf te vragen via de WhatsApp. 

 
WhatsApp-status: Hey there! I am using WhatsApp.
 
Hallo Ed! Jaap hier, van Fonk.
Ha Jaap.
 
Ten eerste van harte gefeliciteerd natuurlijk. Coach Stibbe, dat klinkt best goed niet?
Jong talent coachen is een van de allerleukste en dankbare rollen die er zijn.
 
Jij bent de nieuwste aanwinst in het coachingteam, dus eigenlijk ben jij het jonge talent van de drie.
Haha. Dat klopt. Incluis die jonge spirit neem ik meer dan 25 jaar bureau management mee. Dus da's winwin.
 
Wat is in die 25 jaar het belangrijkste geweest dat je wil meegeven aan de New Kids?
Focus. Er zijn ondanks de kleine markt heel veel bureaus in NL. En de behoeftes van adverteerders veranderen snel. De vraag is: wat heeft het bureau echt toe te voegen aan het huidige aanbod.
 
En wat moet een bureau volgens jou toe te voegen hebben?
Daar ga ik die bureaus op challengen. Ik ben benieuwd naar hun ideeën.
 
Je laat je verrassen ;)
Altijd!
 
Weet je al een beetje wat je kunt verwachten?
Nee totaal niet. Maar zoals ik al zei. Ik laat me heel graag verrassen.
 
Waar hoop je op?
Op bureaus met een originele en frisse visie en simpele en commerciële manier om die in resultaat om te zetten. Ik zie veel #metoo's en dan heb ik het niet over die andere discussie.
 
Dus eenvoud is de sleutel?
Plus authenticiteit en originaliteit. En natuurlijk zaken die ook belangrijk zijn voor succes. De mensen er achter. Hun verhaal, drijfveer en doorzettingsvermogen.
 
Kun je ons alvast een tipje van de sluier geven over het 'deelnemersveld'?
Helaas Jaap;). Wij moeten nog even een beroep doen op je geduld...
 
Oef, daar zal mijn geduld niet blij mee zijn. De afgelopen jaren was er natuurlijk een flinke verschuiving naar digital. Kun je daar wel iets over zeggen? Zie je dat terug in de bureaus die zich inschrijven?
Digital is een hygiene factor. Zonder digital is er geen overlevingskans...
 
Nog een laatste vraag: als je niet die 25 jaar ervaring had een je zou nu als jonkie een bureau willen oprichten, hoe zou je dat aanpakken?
Goeie vraag Jaap. Ik zou mij specialiseren op een specifiek kennis gebied en mikken op de internationale markt.
 
En zou je de Ed van nu daarmee inpakken?
Het gaat niet zo zeer om mij maar om de CMO. Die wil regie over merk meer in eigen hand houden maar heeft op specifieke gebieden specialistische kennis nodig. Kracht ervan wordt beoordeeld op visie en bewezen prestaties.
 
We zijn benieuwd wat daar uit komt rollen Ed. Mag ik je hartelijk danken voor je tijd en uitleg?
Ik ook Jaap! Wij gaan het zien(Y).